Gå til innhold

PC`en "mister" harddisk/minnebrikke etter kort stund

Anbefalte innlegg

Fikk nylig trøbbel med min 320 GB WD eksterne harddisk, ved at pc`en plutselig ikke klarte å lese disken. Dvs den fant noen filer, men dette var veldig variabelt. Etter mye (mye!) detektivarbeid har jeg kommet frem til at harddisken er ok, feilen sitter i pc`en. Dette bekreftes idag ved at samme problem oppstår når jeg prøver å bruke en USB-minnebrikke i pc`en. Ved å avinstallere enheten via "enhetsbehandling", og så installere på nytt igjen så virker det som det løser seg. Men det er kun midlertidig, plutselig er minnebrikken tom (iflg pc). Han finner enheten, men klarer ikke å lese den. Andre USB-enheter fungerer utmerket, det virker som det kun dreier seg om lagringsmedier.

Takknemlig for gode ideer og forslag:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo funnet feilen,så hvorfor poster du det her??

Du kan jo dobbelsjekke at HDDen funker fint på en annen pc.

Reklamer på maskinene/HK vist den ikke er for gammelt.

eller kjøp deg en PCI kort med USB og sett i.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Vil vel ikke være helt enig i at jeg har funnet feilen, jeg har bare funnet ut hvor den IKKE er, nemlig i de eksterne mediene. Men iom at det er v bruk av disse at feilen oppstår tenkte jeg dette forumet passet.

PC`en nok passert reklamasjonsalder, så hvis eneste altnernativet er å kjøpe nytt PCI-kort er det vel bare å bite i det sure eplet.

Ingen idè om hva det er som gjør at maskinen "mister" de eksterne diskene etter 1 minutt eller 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...