Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimmsett til Honda MTX


Apo1

Anbefalte innlegg

Hallo:) lurer på kva som er det den beste trimm sylinderen til Honda MTX!? kva får best effekt! vil at den ska gå bra i oppover bakkane og! noken som kan gje meg eit tips?:) PS: ska skifte drev og kjede så kan komme med forslag for kva størrelse eg skal ha! den skal som sagt gå godt på flata og i oppover bakkane :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Malossi sylinnder ;)

Den går bra og tåler MYE

Kjøp gjerne med en forgasser + innsug i samme slengen

 

Du bør også ha ett effekt annlegg, men der er jeg ikke helt sikker på hvilket som er best

 

Har du fjerna plomba? Hvis ikke kan det hene det er alt du trenger å gjøre for å bli fornøyd

 

Det er ikke plomber i gamle mopeder (anna enn "plomberinger" i sylinderen, men for å "fjerne" de må du porte og da er det like greit å kjøpe trimsylinder istedet ;) )

Lenke til kommentar

takk daruu:) men har ikkje tenkt til og ha noke anna en sylinder.... for det skal ikkje vere synlig...;) og den sylinderen god effekt uten innsug og forgassar?:) men og fjerne plomberinga har liten effekt på MTX uten trimmsett!

Lenke til kommentar
Har du fjerna plomba? Hvis ikke kan det hene det er alt du trenger å gjøre for å bli fornøyd

 

Det er ikke plomber i gamle mopeder (anna enn "plomberinger" i sylinderen, men for å "fjerne" de må du porte og da er det like greit å kjøpe trimsylinder istedet ;) )

OK. På min Yamaha dt50r 06mod skal det være en plombe i svanehalsen. Men om den er der det vet ikke jeg :tease::ph34r:

Lenke til kommentar

Du får nok en del mere effekt enn den originale fordet ja

Du må også dyse opp da + borre noen flere hull i luftfilterboksen din

Med riktig innstillinger og drev vil jeg tro at den da går i 70-80 med grei aks

 

Med det samme du har av potta di ta og rens den skikkelig da de har en tendens til å sote igjen :p

Lenke til kommentar

tja du kan kjøpe deg ett 15 + ett 16 tenners fordrev, det skulle gjøre at den går endel fortere enn org

Da kan du bruke det org bakdrevet

 

Det funker med powerfilter ja, men det er fryktelig synlig da, så da kan du like gjerne kjøpe større forgasser også :p

Lenke til kommentar

har ein kompis som har ein trimmsylinder som er ubrukt så kunne få "låne" den:P

 

 

 

ser at eg ikkje kan ta vekk boksen til luftfilteret:P den holde batteriet og:S så må nok sette powerfilteret inni vist det funker:P

Lenke til kommentar

Like greit å ta et par ekstra hull i boksen ja, powerfilter har lettere for å dra inn skitt som tetter igjen forgasser og kan skade motoren. Motorlyden blir også spissere med powerfilter, i stedet for mer brummete med boks. Sistnevnte låter best i mine ører i alle fall.

Lenke til kommentar

Spar penger og kjøp dette oppsettet.

 

Men først, alt over 60km/t er for fort og derfor er det da samma om du har 70 eller 100.

 

SETUP:

 

Sylinder malossie hardcrom 45.5mm

 

forgasser: dellorto 21 med powerfilter og 100 dyse + innsug

 

Eksosannleg: GIANNELLI komplet (svane og stuss)

 

Ekstra: reed malossie for bedre aks og gjennomstrøming.

Clutch lameler forsterket + forsterket fjører

Og viss du vil strekke den heilt ut finner du mt5 girkasse og setter inni 5 gir..

 

alt dette finner du på www.mc-deler.no

utenom mt5 girkasse prøv på www.mopedportalen.com og se om du finner noko.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

æ har en honda mtx med malossi 45.5 sylinder, 20mm dellorto gasser, raka-svanehals å gianelli bakpotte

 

har ikje kjørt den siden i sommer. sylinderen gikk til skutvik da.. hadde 14mm innsug på den har nettopp fått et som er 24mm..trur det skal gå mye bedre..

 

har 15-47 dreving på den. grei litt over 60 i 2 giret ;D

 

orginal veiv. grei over 13.000rpm værtfall^^

 

bruker ikke luftfilterboks.. hadde noe nylon strømpe på forgasseren.. funker fett det.. så lenge du ikje skal på ei strand å kjør ;)

 

 

jo kvassere lyd jo finere lyd ;D;D

 

har video: sylinderen er reven der^^

 

http://youtube.com/watch?v=RxSVQcN1Eg4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...