Apo1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hallo:) lurer på kva som er det den beste trimm sylinderen til Honda MTX!? kva får best effekt! vil at den ska gå bra i oppover bakkane og! noken som kan gje meg eit tips? PS: ska skifte drev og kjede så kan komme med forslag for kva størrelse eg skal ha! den skal som sagt gå godt på flata og i oppover bakkane Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du fjerna plomba? Hvis ikke kan det hene det er alt du trenger å gjøre for å bli fornøyd Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Malossi sylinnder Den går bra og tåler MYE Kjøp gjerne med en forgasser + innsug i samme slengen Du bør også ha ett effekt annlegg, men der er jeg ikke helt sikker på hvilket som er best Har du fjerna plomba? Hvis ikke kan det hene det er alt du trenger å gjøre for å bli fornøyd Det er ikke plomber i gamle mopeder (anna enn "plomberinger" i sylinderen, men for å "fjerne" de må du porte og da er det like greit å kjøpe trimsylinder istedet ) Lenke til kommentar
Apo1 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 takk daruu:) men har ikkje tenkt til og ha noke anna en sylinder.... for det skal ikkje vere synlig... og den sylinderen god effekt uten innsug og forgassar? men og fjerne plomberinga har liten effekt på MTX uten trimmsett! Lenke til kommentar
JFM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Har du fjerna plomba? Hvis ikke kan det hene det er alt du trenger å gjøre for å bli fornøyd Det er ikke plomber i gamle mopeder (anna enn "plomberinger" i sylinderen, men for å "fjerne" de må du porte og da er det like greit å kjøpe trimsylinder istedet ) OK. På min Yamaha dt50r 06mod skal det være en plombe i svanehalsen. Men om den er der det vet ikke jeg Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du får nok en del mere effekt enn den originale fordet ja Du må også dyse opp da + borre noen flere hull i luftfilterboksen din Med riktig innstillinger og drev vil jeg tro at den da går i 70-80 med grei aks Med det samme du har av potta di ta og rens den skikkelig da de har en tendens til å sote igjen Lenke til kommentar
Apo1 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 noken idea til størrelse på fram og bakdrev? funker det med powerfilter? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 tja du kan kjøpe deg ett 15 + ett 16 tenners fordrev, det skulle gjøre at den går endel fortere enn org Da kan du bruke det org bakdrevet Det funker med powerfilter ja, men det er fryktelig synlig da, så da kan du like gjerne kjøpe større forgasser også Lenke til kommentar
Apo1 Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 har ein kompis som har ein trimmsylinder som er ubrukt så kunne få "låne" den:P ser at eg ikkje kan ta vekk boksen til luftfilteret:P den holde batteriet og:S så må nok sette powerfilteret inni vist det funker:P Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 SÅlenge du ikke skal bytte forgasser osv så funker det like bra om du bare borrer ett par ekstra hull i luftfilterboksen Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Like greit å ta et par ekstra hull i boksen ja, powerfilter har lettere for å dra inn skitt som tetter igjen forgasser og kan skade motoren. Motorlyden blir også spissere med powerfilter, i stedet for mer brummete med boks. Sistnevnte låter best i mine ører i alle fall. Lenke til kommentar
Apo1 Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 hehe:) einig kjaks takk for råd daruu og kjaks Lenke til kommentar
sebbe1122 Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Spar penger og kjøp dette oppsettet. Men først, alt over 60km/t er for fort og derfor er det da samma om du har 70 eller 100. SETUP: Sylinder malossie hardcrom 45.5mm forgasser: dellorto 21 med powerfilter og 100 dyse + innsug Eksosannleg: GIANNELLI komplet (svane og stuss) Ekstra: reed malossie for bedre aks og gjennomstrøming. Clutch lameler forsterket + forsterket fjører Og viss du vil strekke den heilt ut finner du mt5 girkasse og setter inni 5 gir.. alt dette finner du på www.mc-deler.no utenom mt5 girkasse prøv på www.mopedportalen.com og se om du finner noko. Lenke til kommentar
E.Everett Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 æ har en honda mtx med malossi 45.5 sylinder, 20mm dellorto gasser, raka-svanehals å gianelli bakpotte har ikje kjørt den siden i sommer. sylinderen gikk til skutvik da.. hadde 14mm innsug på den har nettopp fått et som er 24mm..trur det skal gå mye bedre.. har 15-47 dreving på den. grei litt over 60 i 2 giret ;D orginal veiv. grei over 13.000rpm værtfall^^ bruker ikke luftfilterboks.. hadde noe nylon strømpe på forgasseren.. funker fett det.. så lenge du ikje skal på ei strand å kjør jo kvassere lyd jo finere lyd ;D;D har video: sylinderen er reven der^^ http://youtube.com/watch?v=RxSVQcN1Eg4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå