Gå til innhold

XP home ed. eller Pro?

Endre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er etter min mening helt klart at du bør velge pro utgaven, da denne har en del finesser som ikke følger med på home utg.

Skal jeg være helt ærlig så er jeg en av de som syntes at Win me var en av de aller største floppene som kom på markedet.

Lenke til kommentar

Det er en del funksjoner i Pro som mangler i Home Edition ja. Sjekk hvilke dette er nøyaktig og se om det har noen betydning for deg. Kanskje du kan klare deg med den rimeligste.

Men _om_ du skal oppgradere fra ME? ME er noe av det verre svineriet som er laget, så for å uttrykke meg på en pen måte, er svaret Ja!

-P-

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd Home edition? Jeg har en bekjent som har begge deler og sier at home bla. har bedre støtte for spill og eldre programmer.. Han ville MYE heller bruke home versonen..

Vanlige spillpc'r har faktisk ikke behov for alt det pro edition tilbyr.

Selv kjører jeg pro, men lommeboka mi tillater ikke at jeg kjøper home :smile:

Lenke til kommentar

Har jeg forstått MS riktig, er det ingenting i HE som ikke er i Pro. Så at HE funker bedre med spill, har jeg ingen som helst tro på. Det skyldes i så fall andre ting, eller bare at "jeg har HE, så den er best..." :wink:

-P-

Lenke til kommentar

Kan nok ha tatt feil ja... Men jeg har ikke sett noen sammenlikning ennå..

Personen som sa det har begge deler, men han ville heller ha home...

Men om man skal KJØPE XP.. er det noe vits i å betale så mye mer for en pro verson? Hvilke funksjoner er tatt bort i Home edition?

Hvis det er så vesentlig forskjell vil vel home bruke mindre hd plass og systemressusjer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er eneste forskjellen at pro har flere funksjoner?

Hvis det det er tilfellet faller nok valget på pro, hvis det har god kokpatabilitet med spill og sånn.

Det koster ikke mye mer heller.

Ingen fler som har noen gode innvendinger mot HE? (som de er sikre på)

Lenke til kommentar

Professional laster og kjører flere tjenester enn Home (nettverks og filsystem relaterte ting) slik at det starter et par sekunder raskere og skal nok teoretisk også kjøre spill og apps litt raskere, men forskjellen er nok ikke målbar engang.

Hvis du kjenner cmc fra win2k så har du akkurat de samme mulighetene der i xp som i 2k (- AD Host). Den er så vidt jeg vet fjernet fra Home Ed.

Home Ed støtter heller ikke Dynamiske volum (softraid, append, osv...)

Lenke til kommentar

For det første, skal du kjøpe det?

Hvis ikke så skaffer du jo selvfølgelig Pro edition.

Hvis du skal kjøpe, så koster home ed. ca 1000,- og Pro ed. koster ca 1700,-

Men, er du student, så får du Pro ed. til 600,-! hos f.eks multicom.

De fleste trenger ikke alle de funksjonene som er i pro edition, men så er det jo litt mer "kult" å ha pro da...

Lenke til kommentar

Trenger du kompatibilitet for litt eldre software og er en god tweaker (kan få bort system restore og pchealt i WinME slik at den får konge ytelse) holder du deg til me, skal du likevel ha xp, velg home, det er hvis du tenker på å spare penger. det er liten forskjell utenpå og de finessene som er bare på pro må man være pro selv for det mest for å få nytte av.

Pro er bedre, bedre navn osv, men tenker du på å spare en slant om nødvendig, velg home.

Til svar ovenfor:

Bruker du tilfeldigvis DevilsOWN, eller en corpfiles versjon av XP? Corporate får man ikke kjøpt vanlig.

PS: Du kan laste ned en 180 dagers prøveversjon av XP Home/pro fra meg om du er interessert.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig med pro utgaven hvis du er en "normal" bruker. Det er ikke sånn at home utgaven har bedre støtte for spill eller slikt, Det er ingen forskjell på den måten. det er kun at du kan ha flere prosessorer (som ingen har) og noen saker (nettverk f.eks) du sikkert ikke får bruk for.

Men hvis prisen ikke har noe med saken å gjøre går du jo selvsagt for Pro utgaven...

[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-01-23 00:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...