Gå til innhold

Spørsmål om Vista og spillytelse (8600GS, AMD6000+, 2GB)

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet at dette sikkert er noe som er diskutert igjen og igjen på gamer, og det er noe jeg selv har sett bøttevis av rundt omkring. Men jeg lager fortsatt en ny tråd, da jeg har fått inntrykk av at dette er noe som endrer seg fort med patcher og drivere.

Så spørsmålet er: Hvordan oppfører spill seg i Vista? Da naturligvis med tanke på ytelse ... Gir DX10 en liten pluss, minus? Spill som bruker OpenGL vil jo naturligvis få smake det, men har hørt at dette fikses lett med produsentdrivere.

Jeg skal gjøre det kort ..: Har situasjonen bedret seg nok til at det er verdt å oppdatere med tanke på spill? Kan poste rigg om det er til hjelp for noen.

EDIT: Emnetittel endret etter anmodning fra moderator.

Endret av norman
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel egentlig an på hvordan maskinen din er. Har du en relativt ny og kraftig maskin med DX10 støtte så ser jeg ikke noen grunn til å ikke oppgradere egentlig.

Det var mye snakk om dårlig spill støtte på Vista i starten, men det gjelder egentlig spill som er veldig gamle, og slik var det jo når XP kom også.

Det kommer vel egentlig an på hvordan maskinen din er. Har du en relativt ny og kraftig maskin med DX10 støtte så ser jeg ikke noen grunn til å ikke oppgradere egentlig.

Det var mye snakk om dårlig spill støtte på Vista i starten, men det gjelder egentlig spill som er veldig gamle, og slik var det jo når XP kom også.

PC-breakdown:

Gainward 8600GTS

2GB random Geil-brikker

AMD Athlon X2 6000+

Spiller stort sett Company of Heroes, The Witcher, nye titler etterhvert som de kommer ut, samt eldre titler hvis ytelse ikke vil være et problem uansett hvordan jeg snur og vender på det.

PC-breakdown:

Gainward 8600GTS

2GB random Geil-brikker

AMD Athlon X2 6000+

Spiller stort sett Company of Heroes, The Witcher, nye titler etterhvert som de kommer ut, samt eldre titler hvis ytelse ikke vil være et problem uansett hvordan jeg snur og vender på det.

Tipper du skal få et lite problem med det skjermkortet du har dessverre :(

PC-breakdown:

Gainward 8600GTS

2GB random Geil-brikker

AMD Athlon X2 6000+

Tipper du skal få et lite problem med det skjermkortet du har dessverre :(

Hmmh, ja mulig. Forslag til alternativ? Kjøpte det da det virket temmelig kostnadseffektivt i forhold til at jeg ønsket å prioritere et skikkelig lydkort.

EDIT: Ser jo ikke så galt ut på tomshardware: Top-mid-range.

EDIT2: 3D Mark 2006: 5910

Endret av norman
@Norman

Vil ikke tørre å si at det er et Top-Mid range kort. Heller et Mid-Range.

8800GTS er et high/mid perf kort. Hvis du vil spille de neste spillene helt greit vil jeg anbefale deg å spare opp til et 8800GT et kort som ligger på high perf tabellen :)

Allright! Skjermkort blir nok 1.pri når det evt. skal oppgraderes ja ... Venter litt, kanskje til DX10.1 kommer og/eller prisene faller. (Særlig med tanke på at jeg fikk delene nå fredag 26. :p)

Endret av norman
@Norman

Vil ikke tørre å si at det er et Top-Mid range kort. Heller et Mid-Range.

8800GTS er et high/mid perf kort. Hvis du vil spille de neste spillene helt greit vil jeg anbefale deg å spare opp til et 8800GT et kort som ligger på high perf tabellen :)

Sendte returforespørsel nå, og håper på et Asus 8800GT i retur. Tror du det da vil være lurt å ... oppdatere ... til Vista?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...