Gå til innhold

Hvilke software til å "tanke" maskiner

SuprG

Anbefalte innlegg

Hei

Har endel gamle maskiner som jeg kunne tenkte meg å legge inn XP på. Så det jeg lurer på er om det finnes noe programvare som jeg kan bruke til å "tanke" maskinene med? For det er jo litt kjedelig å ta det en og en! Eller må jeg ha Windows server evt?

Mvh Heisau

Endret av heisau
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. For det første. Det heter fremdeles ikke HVORDAN software. Det heter FREMDELES Hvilken/hvilke Software. For det andre. Hva betyr tanke. Jeg skjønte ikke den jeg. Ved vill gjetting så tenker jeg at du kanskje vil installere Windows på en og lage Image av den og gjenopprette Image på de andre maskinene?

Hvis det er slik og forstå, så bør helst maskinene være identiske. Det kan gå om maskinvaren ikke er lik også, men da må det isåfall være et helt rent Windows Image. Dvs. så kan ikke driverne være med på det Image for da kan det bli krøll.

Men bortsett fra det skjønte jeg ikke så mye av det du skrev.

Lenke til kommentar

Ja. Det er greit. Blir bare litt irritert for det er enkelte som aldri klarer å lære seg slike ting.

Men for å komme tilbake til programmer du kan bruke. Acronis True Image kan brukes. Det er veldig bra program for å gjøre det du ønsker. Jeg har brukt det mange ganger. Bruker det faktisk veldig ofte, men det koster penger da.

Du kan finne informasjon og nedlasting av Demo versjon på denne adressen:

www.acronis.com

Endret av wil
Lenke til kommentar

Du har flere alternativer. Norton Ghost, Windows PE, nLite, RIS osv.

Om maskinene er like vil nok det kjappeste være å boote dem opp via RIS med et Ghostcast image, for så å multicaste et image du har laget tidligere med Norton Ghost.

En litt mindre komplisert måte er å gå fra maskin til maskin med en CD med samme Norton Ghost image. Det avhenger litt av antall maskiner.

Om maskinene ikke er like kan fremdeles Norton Ghost være greia, men det kan fort by på et lass med problemer som gjør at du ender opp med å installere hver enkelt maskin likevel. Ruller du ut et image uten drivere slik som wil sier, har du plutselig ikke spart så mye tid alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...