jespah Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg er eier av en HP 9000. Har nettopp fått den tilbake fra reperasjon hvor det ble byttet hovedkort, og nå når jeg kobler til strømkabelen, låser hele maskinen seg i løpet av sekunder. Ingenting fungerer, bortsett fra å slå den av manuelt med av/på knappen. Det rare er at det ikke var slik de to første dagene etter at jeg fikk den tilbake fra reperasjon, men kom først etter det. Maskinen lader strøm selv om den låser seg, så det kan ikke være strømkabelen. Noen som kan fortelle meg hva som har skjedd her? Kan det være satt inn et hovedkort som ikke går med omgivelsene? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Prøv å legge inn nye drivere for chipset/hovedkort. De finner du på HPs hjemmeside. Søk på din modell og hent ned disse driverne for det operativsystemet du bruker. Oppgrader også BIOS, hvis det er en nyere tilgjengelig. Endret 29. oktober 2007 av Caze Lenke til kommentar
jespah Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Prøv å legge inn nye drivere for chipset/hovedkort. De finner du på HPs hjemmeside. Søk på din modell og hent ned disse driverne for det operativsystemet du bruker. Oppgrader også BIOS, hvis det er en nyere tilgjengelig. Kan det ha noe med temperaturen innad i maskinen? Bruker et program som heter Speedfan, som måler 3 forskjellige temper i maskinen. Hardisken lå på 50 grader, mens de to andre, henholdsvis kalt "Temp1"og "Core" lå på ca. 60 og 50 grader, noe som jo er vel høyt. Har hatt strømkabelen tilkoblet i 10 min nå uten problemer, og nå er maskinen kald. Kan dette være forklaringen? Lenke til kommentar
jespah Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Prøv å legge inn nye drivere for chipset/hovedkort. De finner du på HPs hjemmeside. Søk på din modell og hent ned disse driverne for det operativsystemet du bruker. Oppgrader også BIOS, hvis det er en nyere tilgjengelig. Kan det ha noe med temperaturen innad i maskinen? Bruker et program som heter Speedfan, som måler 3 forskjellige temper i maskinen. Hardisken lå på 50 grader, mens de to andre, henholdsvis kalt "Temp1"og "Core" lå på ca. 60 og 50 grader, noe som jo er vel høyt. Har hatt strømkabelen tilkoblet i 10 min nå uten problemer, og nå er maskinen kald. Kan dette være forklaringen? Den låste seg igjen straks etter jeg posta innlegget her, så tydligvis ikke temperaturen som er problemet. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kontakt de som reparerte og forklar dem problemet. Det som kan ha hendt er at de som reparerte har koblet noe feil eller noe slikt når de byttet hovedkort. Det som er kjipt er at du må kanskje sende den på reperasjon igjen. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Gjør ihvertfall de 2 tingene jeg ba deg om først. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jepp er enig med Caze! Lenke til kommentar
jespah Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Prøv å legge inn nye drivere for chipset/hovedkort. De finner du på HPs hjemmeside. Søk på din modell og hent ned disse driverne for det operativsystemet du bruker. Oppgrader også BIOS, hvis det er en nyere tilgjengelig. Lette etter drivere på hjemmesiden til HP, men fant selvsagt ikke noen drivere til chipset når det gjaldt mitt modell nummer(dv9232eu). Noen som har tips da? Funker det eventuelt med noen andre drivere? Når det kommer til drivere er jeg dessverre ganske blank. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du kan jo hjelpe til litt selv også, blant annet ved å fortelle hvilket operativsystem du kjører. Vista 32/64 bit chipset-driver: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en Du kjører kanskje XP da? Lenke til kommentar
jespah Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Du kan jo hjelpe til litt selv også, blant annet ved å fortelle hvilket operativsystem du kjører. Vista 32/64 bit chipset-driver: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en Du kjører kanskje XP da? Glemte det, sorry. Jeg kjører XP ja, selv om det opprinnelig var Vista på den. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Du kan jo hjelpe til litt selv også, blant annet ved å fortelle hvilket operativsystem du kjører. Vista 32/64 bit chipset-driver: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en Du kjører kanskje XP da? Glemte det, sorry. Jeg kjører XP ja, selv om det opprinnelig var Vista på den. Da må du kontakte HP for å få XP-drivere. De har kun distribuert drivere for Vista med denne modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå