pompen75 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ønsker hjelp med kjøp av hoved kort og minne (2gb) som passer sammen med Core 2 Quadro Model Q6600. Jeg skal ikke overklokke eller noe. Men, ønsker et så stabilt og samkjørt system som mulig. Og helst så rimelig som mulig. Skal brukes til enkel videoredigering og vurderer å slenge i et sat kort på sikt. Tar gjerne i mot tips fra dere som har et oppsett som dere vet "virker" har lest at en del hovedkort kan være sære på minne brikker. Så jeg vil helst unngå noen feller her. På forhånd takk. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Ett Asus kort med Intel P35 chipsett er å anbefale. P35 er ett veldig godt og stabilt chipsett som kjører bra med Q6600 Mitt forslag: Asus P5K-E/WIFI-AP Når det kommer til ram så burde de fleste kjente DDR2 brikkene kjøre greit på det hovedkortet, her vill jeg gått for: Corsair XMS2 Dominator DDR2-1066 2 GB (2x1 GB) Corsairs dominator serie gir ufattelig god ytelse, og sammen med en Q6600 vil du bli veldig fornøyd. Du sier ikke noe spesfikk om hvor mye, men jeg vil si at dette er i toppen av mellomklassen... edit: forandret HK, fordi det var feil! Endret 3. november 2007 av siindre Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Oppsettet ditt siindre funker ikke. Hovedkortet bruker DDR3 Velg Asus P5k deluxe/premium. Ikke med 3 tallet Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Thats right ! Nettop kjøpt og bygget en nyen og der hadde jeg ingen problemer.. alt går som smurt.. både installering og bygging. Kanskje noe i mitt oppsett kan være til hjelp, Du finner den i signaturen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå