Hayer Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei! Blitt mange poster på meg i dag ,men denne blir den siste.. Siden emnetittelen er elendig kommer det er eksempel her: Dim MinArray(3) as String BytteVerdier("MinArray") ' Her ville jeg da fått "Test 1" , "Test 2" , "Test 3" , "Test 4" Dim temp as String For Each temp in MinArray Console.WriteLine(temp) Next Function MinArray(ByVal ANavn as String) ANavn(0) = "Test 1" ANavn(1) = "Test 2" ANavn(2) = "Test 3" ANavn(3) = "Test 4" End Function Mulig? Hvordan? Har ikke peiling på hva jeg skal søke etter engang :/ Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har ikke peiling på hva du vil.... Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Igjen må du nok frem med reflection for dette. Eller legg alle arrayene dine inn i en liste først: dim AlleArrayene as new Dictionary(of string, string()) AlleArrayene.Add( "førsteArray", new string(4)) AlleArrayene.Add( "nesteArray", new string(4)) AlleArrayene.Add( "enannenArray", new string(4)) AlleArrayene.Add( "sisteArray", new string(4)) NoeGreier( AlleArrayene("nesteArray") ) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Public Structure ArrayItem Private String() m_array Private String m_name Public Property Name() As String Get() Return m_name End Get Set(value As String) m_name = value End Set End Property Public Property Array() As String() Get() Return m_array End Get Set(value As String()) m_array = value End Set End Property Public Sub New(String name, String() array) m_array = array m_name = name End Sub End Structure Public Static Class Program Public Shared Sub Main() Dim arr As ArrayItem(256) arr(0) = New ArrayItem("Engelsk", {"Hello", "World!"}) arr(1) = New ArrayItem("Norsk", {"Hei", "Verden!"}) For Each ArrayItem item In arr For Each String s In item.Array Console.Write(s + " ") Next Console.Write(Environment.NewLine) Next End Sub End Class Noe slikt? Dette er en array av arrayer, her kan man ta redim preserve i begge dimensjoner uten å miste noe data (utenom det som eventuelt faller ut av arrayet) Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 <pirking> GeirGrusom: Anbefaler å sjekke at eksempelkoden du publiserer faktisk kompilerer. I VB.NET er formatet for datatypedefinering som følger: (Public|Private|Friend|Protected|Dim) [var_name] As [data_type] Følgelig er den korrekte versjonen Public m_name As String, ikke Private String m_name. </pirking> Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Tror nok dette henger igjen fra endel C#-programmering, som jeg tror han driver mest med Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) <pirking>GeirGrusom: Anbefaler å sjekke at eksempelkoden du publiserer faktisk kompilerer. I VB.NET er formatet for datatypedefinering som følger: (Public|Private|Friend|Protected|Dim) [var_name] As [data_type] Følgelig er den korrekte versjonen Public m_name As String, ikke Private String m_name. </pirking> Du mener Private m_name As String, og ikke Public m_name As String, ikke sant? Dessuten er det greit at tingene jeg skriver ikke fungerer, for da slipper vi CTRL+C CTRL+V programmering. Endret 1. november 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Du mener Private m_name As String, og ikke Public m_name As String, ikke sant? Touché. Begår man feil i prikemodus, blir det vel å regne som skjerpende omstendigheter. Dessuten er det greit at tingene jeg skriver ikke fungerer, for da slipper vi CTRL+C CTRL+V programmering.Ikke dumt, men jeg undrer på om slike elementære småfeil faktisk er tilstrekkelig. Sannsynligvis duger det kun for de aller ferskeste, og da bør du nok gå en smule lenger, eventuelt ved å ta i bruk pseudokode som på Wikipedia. Skal du nå enn gå inn for dette, må det jo gjøres skikkelig. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Hehe ja, det er vel mest fordi jeg er lat:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå