Gaston Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Som tittelen sier så sliter jeg litt med kjemien. Altså 3KJ. Skal snart ha eksamen i faget. Har ingen større ambisjoner enn å stå på eksamenen for å være helt ærlig. Det er jeg er redd for er å stryke, og det er det verst tenkelige for øyeblikket. Gi meg noen tips hvis du har ang. det å faktisk stå. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Sett ambisjonen litt høyere enn "å ikke stryke" så gjør du det mye bedre. Halve karakteren på vgs-fag er holdningen man har til faget. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Holdningen til faget er tilstede, men selve kunnskapen er fravikende... dessverre. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Halve karakteren på vgs-fag er holdningen man har til faget. Utrolig viktig poeng. Faget er ikke så ufattelig tungt at du ikke klarer det hvis du bare går inn for det. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Et godt tips er å finne deg noen gode notater. Skal selv ta 3kj-eksamen den 22/11. Du har lov til å ha med deg formelhefte og tyve sider med notater. Det finnes mange som har lagt ut et sammendrag av nesten hele boken på internett. Så bare du finner et ordentlig sammendrag er du nok reddet fra å stryke. Finner du et bra stykke arbeid kan du nok forvente deg en relativt god karakter. Endret 29. oktober 2007 av EDB Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg skal ha da ha 3KJ muntlig eksamen. Noen som vet datoen enda? Lenke til kommentar
linekaro Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Skal du bare ta 3KJ muntlig eksamen som privatist? Trodde det bare var mulig hvis du samtidig tok 3KJ skriftlig og ikke hadde 2KJ fra før? Dersom du tar gjennom privatistkontoret (og jeg vet ikke om noen annen måte å ta eksamen i 3KJ på denne tiden av året), får du datoene tilsendt i posten omtrent i disse dager, muntlig eksamen pleier å være i slutten av november-begynnelsen av desember, før de skriftlige eksamnene starter. Hvorfor tar du 3KJ hvis du bare har som mål å stå? Du får lite (eller ikke noe) utbytte av realfagspoenget hvs du ikke har utrolig dårlig snitt fra før og hvis du tar det fordi studiet du vil inn på krever det, er det fordi studiet krever gode kunnskaper i kjemi, altså bør du kunne mer enn til en 2er!! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg trenger det for å få vitnemål. Jeg strøyk på eksamenen i sommer, derfor skal jeg ta den nå om igjen til vinteren. Dette er ikke som privatist. Jeg vil bare stå. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 3. november 2007 Forfatter Del Skrevet 3. november 2007 Bumper bare denne tråden Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Mitt beste tips er å lære så mye som mulig før eksamen. Les boka, og etter hver kapittel skriver du sammendrag av kapittelet du akkurat har lest. Når du er igjennom hele boka bør du se på oppgavene etter hvert kapittel, bruk sammendraget hvis du ikke klarer dem med en gang. Lesing av bok / skriving av sammendrag tar 1-3 dager om du jobber effektivt. Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Et godt tips er å finne deg noen gode notater. Skal selv ta 3kj-eksamen den 22/11. Du har lov til å ha med deg formelhefte og tyve sider med notater. Det finnes mange som har lagt ut et sammendrag av nesten hele boken på internett. Så bare du finner et ordentlig sammendrag er du nok reddet fra å stryke. Finner du et bra stykke arbeid kan du nok forvente deg en relativt god karakter. Prøv også å skrive et kort sammendrag selv, noter gjerne stikkord fra det viktigste dere har vært igjennom.. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 21. november skal jeg opp i kjemi muntlig eksamen. Latterlig at jeg må gjøre et forsøk som jeg ikke har gjort på kanskje 1år (i tillegg til at jeg har gjort det kun en gang før)... Ønsk meg lykkte til... Skal begynne å lese imorra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå