Gå til innhold

Minikonkurranse etterbehandling til HDR

svenni84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, da var det gjort, min favoritt og dermed vinneren denne gangen er Thum. Under følger kort mine meninger om de forskjellige bildene. Kommenter gjerne selv også.

Gissan: Du drar litt for lite i spakene. For lite kontrast, klarhet, for mørkt, fargene er litt triste på en dag som var nydelig. Litt slapp utnyttelse av mulighetene.

Mr.Olsen: Ditt bilde er knallbra. Mye bedre enn mitt. Meget klart og skarpt, gode farger, det flotte lyset kommer godt fram både i vannet og fjellveggen. Men bildet er litt mørkt til å være tatt på lyse dagen (vanskelig å vite, ja jeg vet det).

H1lle: det jeg har mest problemer med i ditt bilde er fargemetningen, som er for høy. Og som Olsen nevnte har du mistet detaljer i skyene. Litt mindre høylys, fargemetning så hadde du kanskje vært der.

Thum nr 1: kjipe farger og svake detaljer i forgrunnen og litt mye detaljer og støy i fjellene. Ikke veldig bra.

Thum nr 2: Fabelaktig. Fine, "korrekte" farger, bra lys, fine detaljer, klart; min favoritt. Noe slikt jeg kunne tenke meg å lage sjøl og er interessert i framgangsmåte.

Takker for bidrag og håper vi kan forsette med bildebehandlingskonkurranser!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...