Gå til innhold

PlayStation 3 slim - hvordan ville det fungert?

dannad

Anbefalte innlegg

Som alle sikkert vet, har Sony alltid kommet med en ny versjon av PlayStation; både PS1 og PS2 har fått nytt design og størrelse.

Den nye PlayStation 2 ble 75 % mindre enn den originale, men jeg husker ikke hvor mye den første PlayStation ble forminsket i forhold til den originale størrelsen...

...men uansett, er det noen som tror at det en gang vil komme en ny "slim" versjon av PlayStation 3? Hvor kult ville det ha vært? Noen som tror det ville vært mulig?

Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, kommer nok en etterhvert. Vi vil nok ikke se den ekstreme forskjellen som man så fra originale PS2 til slim, iom. originale PS3 hadde en masse dødrom i form av hølet til 3,5" HD. Man hadde også mulighet for å gå ned på størrelsen til DVD spilleren som originalt var på samme størrelsen som et 5,25" drev. Dette skiftet man ut med et slim/laptop drev. Man tok også ut strømforsyningen, og kombinerte cpu og gpu i en chip.

Man vil nok etterhvert kunne se noe av de samme endringene på en potensiell slim versjon av PS3, selv om jeg ikke ser at dette skjer med det første da man ikke har et store 3,5 toms hullet her, og det jeg har sett av BD drevet er det ikke så voldsomt stort som et 5,25" standard drev. Strømforsyningen er temmelig liten også i forhold til hva man hadde på gamle PS2. Det som kunne realisere en PS3slim tror jeg derfor vil ligge i all hovedsak på Cell/RSX og hva de krever av kjøling.

Jeg tipper vi har den over nyttår 2012 :)

Lenke til kommentar

Håper ikke en slim utgave kommer liker ps3 som den er jeg.

PSone var jo finere og mer stabil (etter hva jeg har hørt) enn den orginale playstation.

PS2 slim likte jeg ikke den var stygge og dårligere enn orginal PS2 (etter hva jeg har hørt).

Mange har sagt til meg at PS2 slim blir fortere varm enn den orginale ps2, man kunne defor spille mindre på den før det ble fare for overoppheting.

Det er vel også sannsynlig at dette blir et problem for ps3 slim siden den orginale blir fort varm.

Dette er bare noe jeg har hørt fra kompiser og ikke noe jeg har erfaring med selv.

Lenke til kommentar

Det ville ikkje gått. Da måtte hvertfall Sony gjort PS3 slim dobbelt så dårlig. PS3 inneholder så mye at det er umulig å stappe alt det inn i en versjon som er mindre.

Om så, så hadde den ihvertfall vært veldig ustabil.

Endret av Janerikn
Lenke til kommentar
Det ville ikkje gått. Da måtte hvertfall Sony gjort PS3 slim dobbelt så dårlig. PS3 inneholder så mye at det er umulig å stappe alt det inn i en versjon som er mindre.

Om så, så hadde den ihvertfall vært veldig ustabil.

Uenig der, du må jo ikke glemme at teknologi blir bedre om mindre så en gang i fremtiden kan det jo gå ann.

Men syns nå allikevel at dette bare hadde blitt dumt.

Lenke til kommentar

Man må lage komponentene en del mindre før man kan forminske, Sony la ned enorme mengder penger på å forminske EE-chipen (2 billions dollar), og litt mindre for å forminske GPU'en.

Det ligger ikke til rette for Sony å forminske, foreløbig ihvertfall, Cell og RSX på samme måte.

Sony har solgt sin Cell-fabrikk til Toshiba, jeg tipper de har en avtale med dem at dem skal forminske Cell til en hvis størrelse innen en spesiell dato, men tviler på at vi får like liten PS3 som PS3 er blitt.

Det ligger isåfall langt frem i tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...