Gå til innhold

GeForce 8400M GS eller GeForce Go 7600?

Anbefalte innlegg

# manufacturer: NVidia

# performance class: 3

# series: GeForce 8M

# codename: G84M

# chip clock: 400 MHz

# memory clock: 600 MHz

# memory bus: 64 bit

# hardware acceleration: DirectX 10, Shader 4.0

# maximal memory: 256 MB

# shared memory: no

# features: Shader clock frequence 800 MHz, PureVideo technology (H.264, VC-1, MPEG2, WMV9 decoding acceleration), HDCP-capable, PowerMizer 7.0 power management (dynamic switching between performance and energy economizing), HDR (High Dynamic-Range Lighting), designed for Windows Vista, 16x full screen AA, 16x AF independent of angles, 128-Bit HDR illumination with AA, PCI-E 16x, OpenGL 2.1, Gigathread technology

Manufacturer NVIDIA

Series GeForce Go 7000

Codename G73M

Pipelines 8 / 5 Pixel- / Vertexshader

Core Speed 450 MHz

Memory Speed 350 MHz

Memory Bus Width 128/64 Bit

Memory Type GDDR3, GDDR2, GDDR1

Max. Amount of Memory 256 MB

Shared Memory no

teilweise TurboCache

DirectX DirectX 9c, Shader 3.0

Current Consumption

Transistors 177 Million

Features PureVideo, High Dynamic Range Lighting (HDR), Intellisample 4.0, Ultrashadow II, PowerMizer 6.0, CineFX 4.0 Shader

go7600 gjør det vist en del mye bedre på 3Dmark og virker kraftigere, men 8400GS er jo nyere og støtter direct X 10.

hvem skal jeg velge, dilemma :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vanskelig å si når du ikke sier noe om hva du skal bruke maskinen til? Dessuten antar jeg at det ikke står mellom to maskiner som er identiske med unntak av grafikkortet, slik at det bør være flere forhold som spiller inn?

oja beklager..

det er vell snakk om HP eller eventuelt denne HP'n (er samme, men bare litt annen design og mindre skjerm, men litt bedre prosessor.

og fujistu-siemens

Jeg må nevne det at byggekvalitet for min del har noe og si, og da virker den HP sin noe bedre og finere. åssen er kvaliteten til fujitsu sin btw?

har alltid likt HP, hadde jo en pavilion som dessverre tok kvelden i dag :cry: så derfor ute etter en ny.

jeg skal bruke PC-en til det meste egentelig, ikke noe hardcore av noen ting, bare litt av alt. spilling, Se film, internett..photoshop, musikk spilling og laging..you name it.

Endret av janern21
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...