Gå til innhold

Trenger input ang. etterlengtet oppgradering (quad/8800GTS)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Quaden var valgt pga jeg leker litt med video/fotoredigering :)

Hvordan vil min MIST 500 Watts strømforsyning klare dette?

Mist 500w skal holde til det oppsettet, vet om folk som kjører overklokket Xeon X3210 og 8800gtx på en mist 500w uten problemer, så det skulle gå fint.

Lenke til kommentar

misten drar det oppsettet glatt. jeg byggde ganske nylig et ganske likt oppsett for en kamerat

dvs q6600, 8800gts, 4gb ram, 2 disker. en corsair 450watter har ingen problemer med dette oppsettet, overklokka skjermkortet litt også.

ellers så ser det ut til at quad core blir mer utnytta i spill raskere enn forventa. både crysis og ut3 har ganske god utnyttelse av 4 kjerner.

btw, 8800gt er bedre enn 8800gts, men det bråker mer og blir varmere, så en krafigere kjøler er å anbefale

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

8800gt blir ikke varmere en GTS, har mindre effektforbruk, og hvorvidt det støyer vet vi ikke enda... eller så ser oppsettet bra ut, jeg hadde tenkt å gå for det samme bare med et GTX kort, men nå venter jeg heller på GT, fan ikke poeng å betale 1500-2000 kr ekstra for så lite ytelse du får ekstra.

Lenke til kommentar
8800gt blir ikke varmere en GTS, har mindre effektforbruk, og hvorvidt det støyer vet vi ikke enda... eller så ser oppsettet bra ut, jeg hadde tenkt å gå for det samme bare med et GTX kort, men nå venter jeg heller på GT, fan ikke poeng å betale 1500-2000 kr ekstra for så lite ytelse du får ekstra.

Det er jeg helt enig i, og siden brikken er 65nm betyr det vel at OC er svært aktuelt, og da kan man fort ta rotta på GTX. Støy er visstnok ikke noe å skrive hjem om, så jeg vil anta at det er som alle andre GT kort: kjøp en ny og roligere GPU vifte (evnt vannkjøling)

Lenke til kommentar
det stemmer nok at 8800gt ikke blir like varmt som gts, men så har det en ganske mye svakere kjøler OG mindre vifte, ergo blir det varmere alikevel, i alle fall i følge testen jeg linka til over.

Samme problem hadde jeg på mitt 7800GT kort jeg kjøpte engang i tiden. De bråkte noe grønnjævlig, men et kjapt bytte til Zalman GPU vifte, så var støyen borte.

Lenke til kommentar
Vil også at du skal tenke på å evt. kjøpe to 8800GT, det har vist seg at to sånne i SLi har mye bedre ytelse enn et 8800GTX kort. Og det til mindre/like mye penger! Test denne om du er i tvil på strømforsyninga. http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

585 Watt.. :ermm:

Oj, det var mye! Du tok ikke 4 cpu-er? En quad er singel CPU, men det visste du sikkert=) Forresten om du må ha større PSU, så må du bare donere MiST-en til lillebror(A)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...