Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tips angående reg. reim-skift på Peugeot 206 GTI 99 mod

Mixman404

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som har vært borti reg. reim-skift på Peugeot 206 2.0 GTI 99 modell?

Har nemlig noen spørsmål.

1. Er det en gøy jobb?

2. Er det trangt og jævlig på registersiden?

3. Er det noe jeg bør være obs på?

4. Finnes det låsemuligheter?

Håper noen kan svare meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri bytta på 2.0 GTI, men jeg kan tenke meg at det er litt trangt og jævlig. Regner med at vanlig 8mm bolt passer fint som spes. verktøy til og låse kammene med. Det passer på alle andre peugeoter... hvertfall rundt de årstidene der.

Peugeot pleier og ha en spesiell måling av stramming på reima. Du må ha en såkalt seem måler. Brukt det et par ganger, men det er ikke noe vits. Ikke la det skremme deg fra og ta jobben.

Du må antagligvis ha firkant-pipe til strammehjulet. Samme som brukes på bunnpluggen.

Lenke til kommentar
Aldri bytta på 2.0 GTI, men jeg kan tenke meg at det er litt trangt og jævlig. Regner med at vanlig 8mm bolt passer fint som spes. verktøy til og låse kammene med. Det passer på alle andre peugeoter... hvertfall rundt de årstidene der.

Peugeot pleier og ha en spesiell måling av stramming på reima. Du må ha en såkalt seem måler. Brukt det et par ganger, men det er ikke noe vits. Ikke la det skremme deg fra og ta jobben.

Du må antagligvis ha firkant-pipe til strammehjulet. Samme som brukes på bunnpluggen.

Ikke bytta på 2.0GTI selv. Trangt er det hvertfall på 206.

Jeg bruker en bolt som passer til å låse kamakselen/ene. På noen av modellene er det slik at du stikker inn spesialverktøy mellom girkasse å motor- svinghjulet. Og dermed låser dette også.

Ellers er det veldig viktig å merke opp da- så du er helt sikker. Bedre å merke for mye enn for lite.

Så må du huske å få slakken på riktig side.

I samme slengen sjekker du om vannpumpe er i orden. Strammehjulet og løpehjulet pleier også å bli byttet i samme slengen når man bytter reg reim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...