sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 jeg får ikke til å bruke funksjonen ARCtan i open ofice ( regnerket). finnes den der egentlig siden ikke kommer opp funksjonslisten. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 kan du ikke bare skrive tan^{-1} da? det er vanlig arcus tangens notasjon. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) jeg skal prøve det det som er lit pussig er at arctan er forklart i hjelpeteksten opdatering jeg ønsker få få til dette eksemplet: arctan(1/180*pi()) resultatet skal bli 45 = 45° hvor skal jeg plasere ^{-1} ? tan(1/180*pi())^{-1} blir selfølgelig feil Endret 28. oktober 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) ah, tenkte på feil program jeg da heter arctan atan tror jeg Endret 28. oktober 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 atan blir også feil Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 ATAN(1/180*pi()) skal være riktig, det er det ihvertfall her. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 hvorfor får jeg da : "#navn ?" ? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 =ATAN(1/180*PI()) funker fint her også. Sjekk stavingen din eller bruk funksjonsveiviseren. Sjekk også om feilen stammer fra en kildecelle eller fra en annen funksjon dersom eksempelet ditt er forenklet fra noe mye mer komplisert. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) Jeg fant den nå i alle fall med en gang i funksjonsveiviseren. Kanskje du må installere OOo på nytt? Endret 29. oktober 2007 av geir__hk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) mulig det . Harald : les første post lit grundigere . jeg finner ikke funksjonen i listen . eksemplet skrives inn slik som vist. jeg oppdaget et jeg bytte om på hva som skulle deles og ganges med det førte til bare et annet tall da jeg forsøkte med et annet program forsikkerhet skyld rettet jeg det opp uten at det ble noe bedre i Calc. jeg skal sjekke lit til i funksjonslisten ---------------------------------- det er ikke i listen hvis jeg bar viste hvordan man får lagt inne et bil( skjermdump) så skulle jeg vist dere en reperasjon førte til ingen forskjell. i star ofice og works finner jeg denne funksjonen uten problemer det er en norsk versjon av openofoce jeg har vis det skulle bety noe. hva er invers.tan slags funksjon ? jeg får det ikke til å stemme at det kan erstatte a(rc)tan Endret 29. oktober 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 For å ta bilde av skjermen så bruker du enten knappen Print Screen eller aller helst bare Ctrl+PrintScreen så du slipper å ta med hele bakgrunnen i tillegg. Så kan du f.ex bruke IrfanView til å lagre bildene på harddisken. Beste er å lagre dem som PNG, det er mest effektivt på bilder av menyvalg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) jeg har norsk versjon Endret 6. november 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Ja men der har du jo den, gitt. På bilde nr 2 så heter den INVERS.TAN, det er akkurat det samme som arctan. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) jeg hadde en mistanke om det men beregningene fikk jeg ikke til å stemme. da må jeg nok ha gjort en feil enn annen plass jeg vet om printscreen mulihten fra før takk for hjelpen ! Endret 6. november 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå