Gå til innhold

Problemer med NAT

Chaz0r

Anbefalte innlegg

Viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette, men siden det er om kjeksbox 360 så tok jeg sjangsen!

Men jeg har endelig klart det..

NAT'en min på 360 har kommet på strict og er ikke lenger på Open.

Jeg vet ikke hvordan dette har skjedd, fordi den har pleid å være på open før, men jeg kobla meg til i går igjen, og da fikk jeg strict..

Noen snakker om at jeg må åpne noen porter, noe jeg ikke har peil på hvordan jeg gjør(eller hvor jeg finner de) så håper noen her kan hjelpe meg..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har slitt med at jeg ikke kunne joine løp online i Forza 2 selv om NAT er Open. Problemet var litt mindre med kabel, men fikk fortsatt som oftest "game session no longer available..." . Det ser altså ut som man kan ha NAT-problemer selv om Xburken sier at den er Open.

Dette funka for meg med Speedtouch 546 fra Nextgentel og Linksys WRT54GL trådløsruter:

-Koblet ned bredbåndforbindelsen i Speedtouch-ruteren, og koblet den opp i Linksys-ruteren i stedet (Funker bare med PPPoE-forbindelse)

-Valgte DMZ i Linksysruteren og skrev inn IP-adressen til Xboxen. Såvidt jeg har skjønt er da alle sikkerhetsfunksjoner deaktivert for Xboxen.

Nå har jeg ingen tilkoblingsproblemer på trådløst lenger :) Håper noen ble satt på sporet selv om de ikke har nøyaktig samme utstyr..

Endret av Pellick
Lenke til kommentar

Har SpeedTouch 585

Og jammen.. plutselig merket jeg at min også har gått fra open til strict. Har lagt til mange porter på firewallen, men om de er lagt til slik at det blir brukt riktig vet jeg ikke. Håper den er tilordnet for alle og ikke bare pc f.eks.

Endret av chiefo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...