$ig Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har bestillt ny bærbar med Vista Premium, da bestillte jeg med 2 gig. Burde jeg gå for 4 i stedenfor, er det mye å hente i det. Eventuelt: er det lett å oppgradere senere? Mvh $ig Lenke til kommentar
brage_sk Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ram er så vidt jeg vet det leteste å oppgradere - så ja. Har du 64 eller 32 bit oprativt systeM? Hvis 32 bruker klarer bare PC-en å bruke 3.333gb ram. Jeg ville gått for 2gb.. men 4gb henter du litt.. mitt råd er vel å oppgradere senere hvis du ser at du har et behov for det. Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 4 vs 2 må man velge etter bruken. hvis du skal ha hardcore gaming maskin og/eller kjøre tunge programmer er det kjekt med 4 GB men tror nok 2 GB vil holde for nå Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Kommer veldig ann på bruken. Selv har jeg 4GB i min stasjonærer og merker at det er litt overkill. Men med vista og litt krevende programmer så klarer jeg å passere 2GB merket. Lenke til kommentar
$ig Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Da blir det 2 gig i første omgang, så oppgradere jeg siden Det er en Compal IFL 90+ jeg har bestilt. Er det slik at FSB er 800 på denne? For rammen kjører på 667, kan jeg da kjøpe 800Mhz RAM til PC-en senere? hmm noen som skjønte dette, eller blander jeg forskjellige ting nå? ps. det er 64bit versjon jeg har bestilt. Endret 28. oktober 2007 av $ig Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 er det ifl 90+ det er snakk om ville jeg tatt 4GB med en gang. er jo bare 700 kr prisforksjell Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Da blir det 2 gig i første omgang, så oppgradere jeg siden Det er en Compal IFL 90+ jeg har bestilt. Er det slik at FSB er 800 på denne? For rammen kjører på 667, kan jeg da kjøpe 800Mhz RAM til PC-en senere? hmm noen som skjønte dette, eller blander jeg forskjellige ting nå? ps. det er 64bit versjon jeg har bestilt. Kort svar: Kjøp 667mhz ram, siden systemet ditt eller ingen annet Santa Rosa bærbar kan gjøre utnytte 800mhz ram. Langt svar, som jeg skreiv i et annet forum: Question: I see the my Santa Rosa CPU has 800Mhz FSB. Does it mean that it runs best with a DDR2 800Mhz RAM? My CPU is a Santa Rosa one. Answer: Santa Rosa does not support 800Mhz. But its the FSB that is not supported and not the DDR. You can safely use PC6400 but will only work at 667MHz. This issue is happening because there is no 800MHz communication between the CPU and the North and South bridges which are communicating at 667MHz between them (DDR, GPU, etc.). The only component working at 800MHz is the processor.. unfortunately! And there's no way to overclock a chipset or the FSB Håper dette hjelper deg. AMDXP Endret 28. oktober 2007 av AMDXP Lenke til kommentar
$ig Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 ok, PC-en blir sent i dag så jeg bytter ikke til mere ram nå, det ordner jeg om et år eller noe når jeg trenger det:) takk for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå