Gå til innhold

Forsterker fra USA, blir det problemer med spenningen til forsterkeren?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter å sikler på en McIntosch forsterker som jeg kan kjøpe fra USA. Men i USA har de en annen spenning på strømnettet enn her i Norge, så hvordan kan dette løses? Vil det bli store kostnader? USA opererer vel også med en annen frekvens på nettet, så den må vel også konverteres?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et eksempel på omformer. Problemet er vel at de blir i minste laget for en McIntosh. Det vil uansett koste deg endel tusenlapper. Jeg har ingen personlig erfaring med slike trafoer, en en del påstår at de dreper dynamikk, spesielt på forsterkere.

Frode

Lenke til kommentar

Hm, var det jeg var redd for, at det enten ble for dyrt til at det var lønnsomt, eller at det gikk ut over lyden. Men nå plutselig kom jeg på at jeg kunne jo kansje spørre på avforum også, kansje noen der har prøvd det, er jo tross alt en hifi side. Men den lave dollarkursen for tiden gjør at det frister noe sinnsykt å bestille forsterker derifra.

Men en annen ting, jeg har også tenkt på å kjøpe en cd spiller til bilen fra usa. Men er det samme problem der også? Eller er det samme spenning etc i biler i usa som norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...