Kawshu Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Idag da jeg kom ut å startet bilen merket jeg at KM telleren ikke funket. Hva må jeg gjøre for å få det fikset? Har ikke my peiling på bil, men vis noen kan forklare meg dette hadde jeg blitt takknemelig, Har en Honda Accord 91mod Lenke til kommentar
otis Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du må kjøre med bilen før den begynner å telle KM, men jeg regner med at du visste det. Men jeg regner med at du kan evt. plukke speedometeret ifra hverandre og se etter feil. Eller så kan du enkelt å greit bare kjøpe et "nytt" i fra en "hugger" som de kalles. Lenke til kommentar
Kawshu Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Du må kjøre med bilen før den begynner å telle KM, men jeg regner med at du visste det. Men jeg regner med at du kan evt. plukke speedometeret ifra hverandre og se etter feil. Eller så kan du enkelt å greit bare kjøpe et "nytt" i fra en "hugger" som de kalles. Ja vet at bilen må kjøres før den begynner å telle KM. Speedometret går, men den teller ikke KM. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvis det er gammeldags system med roterende wire tipper jeg at leamikken i telleverket er defekt siden speedometeret virker. Nå for tiden har vel alle biler digital overføring med display på km telleren, men i '91 var det kanskje ikke helt vanlig enda. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Er dette noe problem da? Eneste utfordringen her er fristelsen for billig forsikring! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Er dette noe problem da? Eneste utfordringen her er fristelsen for billig forsikring! Strengt tatt kan vel dette føre til mistanke om / anmeldelse for forsikringssvindel? La oss si du har en tillatt årlig kjørelengde på 12000 km. Hvis ikke KM-telleren fungerer kan du heller ikke vite om du har kjørt over 12000 km. Dermed er det mulig for deg å overstige den uten at forsikringsselskapet kan finne det ut. Det er vel et problem? Selvfølgelig, om de oppdager det. Endret 28. oktober 2007 av Fisk1 Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Er dette noe problem da? Eneste utfordringen her er fristelsen for billig forsikring! Strengt tatt kan vel dette føre til mistanke om / anmeldelse for forsikringssvindel? La oss si du har en tillatt årlig kjørelengde på 12000 km. Hvis ikke KM-telleren fungerer kan du heller ikke vite om du har kjørt over 12000 km. Dermed er det mulig for deg å overstige den uten at forsikringsselskapet kan finne det ut. Det er vel et problem? Selvfølgelig, om de oppdager det. Selvfølgelig er det det. Det var ment som en morsom kommentar, ikke en oppfordring Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Nå er det slik at alt i speedometeret til accorden er elektrisk. Hvis du må bytte speedometer vær beredt på å betale 800-1200 fra en hugger. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Selvfølgelig er det det. Det var ment som en morsom kommentar, ikke en oppfordring Jaja, for all del! Jeg flira når jeg så det. Hehe... Men jeg ville bare påpeke det selv, er ikke helt sikker jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå