Gå til innhold

angående oppgr. av ram DDR2

Xjobat

Anbefalte innlegg

hei!

kjøpte meg data forleden, og siden jeg ikke bygde den selv fulgte det jo med noe dårlig ram hehe.

Rammen er av typen TRANSCEND 2GB JETRAM DDR2 667MHz DIMM, og er jo helt greit. Men jeg tenkte jeg skulle oppgradere til 4gb, og da lurte jeg på om jeg burde kjøpe et av samme merke som jeg har fra før, eller kan jeg se etter 1066hmz DDR2 brikker? blir det da kompatibelt med den gamle rammen? kom med ris og ros

Mvh

Xjobat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

kjøpte meg data forleden, og siden jeg ikke bygde den selv fulgte det jo med noe dårlig ram hehe.

Rammen er av typen TRANSCEND 2GB JETRAM DDR2 667MHz DIMM, og er jo helt greit. Men jeg tenkte jeg skulle oppgradere til 4gb, og da lurte jeg på om jeg burde kjøpe et av samme merke som jeg har fra før, eller kan jeg se etter 1066hmz DDR2 brikker? blir det da kompatibelt med den gamle rammen? kom med ris og ros

Mvh

Xjobat

har 32bit vista.. og jeg er ganske spill avhengig :)

Endret av Xjobat
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale å lete etter 1066mhz brikker da de automatisk vil klokkes ned til samme frekvens som de gamle brikkene dine. Derfor vil du ikke kunne dra nytte av mer enn 667mhz av de nye brikkene, med mindre de gamle tåler skikkelig overklokking. :p Så du bør heller finne noen 667mhz brikker å sette inn, helst så lik de gamle som mulig. Jo mer lik de er, jo mindre problemer vil det bli med timings, spenning etc. Det beste hadde vært å funnet identiske brikker, men andre merker kan også funke sammen med disse.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Enig med Brian_N, gå for et identisk 2x1GB Kit maken til det du har

hei!

Rammen er av typen TRANSCEND 2GB JETRAM DDR2 667MHz DIMM

Mvh

Xjobat

At merket ikke er så kjent i Norge, betyr ikke at det er dårlig ram, no worry :)

Brukererfaringer fra Newegg tilsier at folk er veldig fornøyd (link) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...