fompa Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Heisan Lager en egen tråd hvor jeg kommer til å legge ut bilder jeg har tatt, så kan dere komme med kritikk på dem Starter her: Klassetur i fjellet Endret 15. februar 2008 av fompa Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Dette var et anderledes gruppebilde. Likte at du fikk med den dramtiske himmelen, men jeg synes at klassekameratene dine ble vel mørke - dette kan du fikse i photoshop. Du kunne ha gått litt nærmere; da hadde blitzen virket bedre, og ansiktene hadde kommet frem bedre. Tom Lenke til kommentar
fompa Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Dette var et anderledes gruppebilde. Likte at du fikk med den dramtiske himmelen, men jeg synes at klassekameratene dine ble vel mørke - dette kan du fikse i photoshop. Du kunne ha gått litt nærmere; da hadde blitzen virket bedre, og ansiktene hadde kommet frem bedre. Tom Er ikke så flink til photoshop hehe... men kan jo prøve Jeg kunne å skrudd opp styrken på blitzen, men da blir det vel bare lysere på de i midten... Er foresten jeg som ligger til høyre der, i helt grønnt antrekk, hehe... Lenke til kommentar
fompa Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 hellu igjen folk Ønsker kritikk på dette bildet: Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Den røde teksten i hjørnet ødelegger mye - den er ett lite blikkfang, bryter helt med fargene ellers, og trekker til seg oppmerksomheten. Ellers liker jeg bildet. Minner meg om ett sagbruksmuseum jeg har vært innom ett par ganger Lenke til kommentar
fompa Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 Den røde teksten i hjørnet ødelegger mye - den er ett lite blikkfang, bryter helt med fargene ellers, og trekker til seg oppmerksomheten. Ellers liker jeg bildet. Minner meg om ett sagbruksmuseum jeg har vært innom ett par ganger Setter bare teksten der så folk ikke bare kan "stjele" bildet mitt... Setter jeg det nede i ett hjørne, er det bare å klippe vekk... kan jo endre fargen så det ikke blir ett så stort blikkfang. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Et så lite bilde blir ikke stjelt uansett, så ikke vær redd... Bildet er veldig bra, men litt kjevt og de uskarpe trærne syns jeg skulle vært skarpe... de til høyre. Ser ut som om de kommer av bevegelsesuskarphet. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 6. november 2007 Forfatter Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Et så lite bilde blir ikke stjelt uansett, så ikke vær redd... Bildet er veldig bra, men litt kjevt og de uskarpe trærne syns jeg skulle vært skarpe... de til høyre. Ser ut som om de kommer av bevegelsesuskarphet. Jeg brukte ett vatra stativ når jeg tok bildet, å lukkertid var på 1/100 tror jeg. Men iåmed at det er HDR så blir det vel det, tok 3 bilder å smelta sammen til dette, redigerte det noe i CS3 Jeg brukte vel sigma sin 10-20, så er vel pettelitt forvregninger her å da... Takker uansett Endret 6. november 2007 av fompa Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 HDR gir ofte inntrykk av uskarphet ja, synd... Lenke til kommentar
fompa Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Enda ett HDR bilde jeg ønsker kritikk på. Er ikke helt fornøyd selv, så ønsker å høre noe fra dere. Hva kunne vert bdre osv. Lenke til kommentar
archanios Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Du må nok få rensa kameraet ditt. Tydelige spor etter støv på himmelen. Brukt veldig liten blender eller? Syns mykje av bildet godt kunne hatt litt meir kontrast, mens det lyse feltet til venstre muligens kunne vore enda litt meir jobba med, men det er greit nok.. Du har en ganske bra komposisjon, men syns himmelen gir så lite at du kunne godt kutta vekk litt i toppen også. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Du må nok få rensa kameraet ditt. Tydelige spor etter støv på himmelen. Brukt veldig liten blender eller? Syns mykje av bildet godt kunne hatt litt meir kontrast, mens det lyse feltet til venstre muligens kunne vore enda litt meir jobba med, men det er greit nok.. Du har en ganske bra komposisjon, men syns himmelen gir så lite at du kunne godt kutta vekk litt i toppen også. Takker Brukte blender f/22 på 2 av bildene, å f/18 på det ene. Er som sakt ikke helt fornøyd selv, så skal sette det enn i CS3 igjen å redigere på nytt. Syns å himmelen er utrolig kjedelig... Lenke til kommentar
fompa Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Tok ett bilde her på en liten topptur jeg var på, blei nesten litt fornøyd selv jeg. Hva syns dere da? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Her har det gått helt i stå med innstillingene gitt (tok meg tiden å se på det i fullsize...) ISO 1600 , 1/1250s, f/18 sier det meste. Regner med at det er en bommert. Støy er jo en ting, men aldri bruk f/18 på ditt kamera (google: diffraction dslr) Å legge ut et bilde i orginalstørrelse på en bildekritikkside er heller aldri spesiellt digg for de som evt skal se på det. I tillegg var selve bildet dessverre temmelig kjedelig og uinteressant. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Brukte blender f/22 på 2 av bildene, og f/18 på det ene. HDR blir helt klart best når du bruker samme blender på alle bildene. Hele poenget med HDR er at bildene skal være så like som mulig. Og forresten begynner man å få diffraksjon sånn rundt f/12 (avhengig av crop-faktor). Det setter begrensninger på skarpheten. Derfor bruker jeg bare f/22 når jeg absolutt må. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Bildene dine ser alt for uskarpe ut. Og dersom du har brukt forskjellig blender opning, så gjør du jo feil. Det folk sier (aldri prøvd selv) er at du BARE skal endre lukkerhastiget, og overeksponere det ene, og undereksponere det andre mens det 3. skal være eit bilde du egentlig kunne vært fornøyd med! Har også hørt at du ikke bør gå over F.16-F.20 med Canon EOS 350D og 400D. Usikker på om det stemmer. Alltid pleid å være fornøyd med mine bilder på F.20 jeg! :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå