Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem er best orginal? Honda cbr 125 eller Honda nsr 125?


Mr_Jelsa

Anbefalte innlegg

okei, har bare hørt mange steder

 

Verdens mest kjente uttrykk.

 

Fordelen med 4takten er vel mer nm, finere å kjøre for de som kjører pent.

 

Jeg kjørte med drevinga så den bare orka 4gir, med moped, for å få bra aks.

Skal den være sterk kan man kjøre med org dreving ^^

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjorde du ikke? Prøv å les engang til da.

 

Hvorfor? Fordi giringa tar tid, å få den i turtall tar tid, da ProRace er lat på bånn, og bare fungerer på toppen ^^

På toppen av 4 gir fikk jeg rundt 125km/t , med bra fart opp dit, 5,6 gir ble brukt mer eller mindre som cruise gir.

 

kommer ikke fort oppi fart av lav dreving se.

Lenke til kommentar

Innkjøringen har vel heller mindre deltagelse i hvor vidt den skal yte 20km/t bedre.

En kan få en CBR til å gå i 150 også, hvis man trimmer driten av den.

 

Altså, ikke hør på folk som har hørt, av de som har hørt, blir for teit, spør forhandler, få lappen i boks å spør om å prøvekjøre, så kjører du både CBR og RS etterhverandre, velg selv.

Lenke til kommentar

Dårlig innkjøring:

Kjøre høyt turtall lenge osv.

 

God innkjøring:

Ta det med ro, helst ikke dra over 5-6000 omdreininger

 

På denne måten blir motoren ikke slitt under innkjøringen, stempelet og sylinderen passer bedre sammen, og motoren blir dermed mer villig..

 

Try and u'll see;)

Endret av Nordfonn
Lenke til kommentar
En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil...

 

 

Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta

da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t....

 

snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil...

 

 

Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta

da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t....

 

snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen?

 

Takk.

Lenke til kommentar
En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil...

 

 

Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta

da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t....

 

snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen?

 

Takk.

 

 

hehe... blir bare så lei av de som tror syklene deres bryter lydmuren orginialt... :innocent:

Lenke til kommentar
ehrm... lydmuren er på ca 340 m/s, som tilsvarer 1224 km/t

 

jeg skjønner ironien, men uansett..

 

"Speed of sound":


Altitude(in feet)     Speed(in knots)       Density ratio            Pressure ratio                  Temperature(F)
0                          661.7                       1                              1                                           59
1000                      659.5                     0.9711                       0.9644                                   55.43
5000                       650.3                     0.8617                       0.8320                                  41.17
10 000                     628.6                     0.7385                       0.6877                                 23.34
15 000                     626.7                     0.6292                       0.5643                                 5.51
25 000                     602.0                     0.4481                       0.3711                                 -30.15
30 000                     589.5                     0.3741                       0.2970                                 -47.98
35 000                     876.6                     0.3099                       0.2353                                 -65.82

 

- Og JA! Jeg kjeder meg nå... :hrm:

 

Edit* den kodeboksen funker ikke som jeg hadde tenkt..

 

post-141082-1195255965_thumb.jpg

:p

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Ehm, leste jeg rett at en 4 takter skal kjøres fint inn? :p Det er den mest fatale feilen som går rundt! 4 taktere skal først stå på tomgang i 2 min slik at stempel og sylinder venner seg til hverandre og sylinderveggene skal smøres godt inn med olje. Deretter..Vet dere forresten hva som er største feilen til at en 4takter skjærer seg? Jo, fordi den blir kjørt FINT inn. En 4 takter skal kjøres HARDT inn ved hard akselerasjon og desakselerasjon(bremse på gira). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...