TanglewoodD Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) okei, har bare hørt mange steder Verdens mest kjente uttrykk. Fordelen med 4takten er vel mer nm, finere å kjøre for de som kjører pent. Jeg kjørte med drevinga så den bare orka 4gir, med moped, for å få bra aks. Skal den være sterk kan man kjøre med org dreving ^^ Endret 5. november 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg kjørte med drevinga så den bare orka 4gir, med moped, for å få bra aks.Skal den være sterk kan man kjøre med org dreving ^^ Hæ? Den skjønte jeg ingenting av.. :p Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Gjorde du ikke? Prøv å les engang til da. Hvorfor? Fordi giringa tar tid, å få den i turtall tar tid, da ProRace er lat på bånn, og bare fungerer på toppen ^^ På toppen av 4 gir fikk jeg rundt 125km/t , med bra fart opp dit, 5,6 gir ble brukt mer eller mindre som cruise gir. kommer ikke fort oppi fart av lav dreving se. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Innkjøringen har vel heller mindre deltagelse i hvor vidt den skal yte 20km/t bedre. En kan få en CBR til å gå i 150 også, hvis man trimmer driten av den. Altså, ikke hør på folk som har hørt, av de som har hørt, blir for teit, spør forhandler, få lappen i boks å spør om å prøvekjøre, så kjører du både CBR og RS etterhverandre, velg selv. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Innkjøringen har mye og si jo... Men som du sier, det er jo smak og behag... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 Forklar gjerne innvirkningen i den grad at den gjør 110km/t dårlig innkjørt, og 130km/t bra innkjørt. Jeg har kjørt inn 3 motorer nå, på min egen måte, å de har gått veldig, veldig bra. Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Dårlig innkjøring: Kjøre høyt turtall lenge osv. God innkjøring: Ta det med ro, helst ikke dra over 5-6000 omdreininger På denne måten blir motoren ikke slitt under innkjøringen, stempelet og sylinderen passer bedre sammen, og motoren blir dermed mer villig.. Try and u'll see;) Endret 6. november 2007 av Nordfonn Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 er vel heller bare at stempelringen og stemplet skal bli varmt, få mild slitasje og kjøla seg igjen, for å bli herdet. Altså, jeg enig i at man skal kjøre pent når man akkurat har satt på ny sylinder og nytt stempel, jeg kan være enig at man kjører pent i 1-2 dager før man gir bånn. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil... Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t.... snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen? Endret 6. november 2007 av OZ-Racing Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. november 2007 Del Skrevet 6. november 2007 En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil... Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t.... snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen? Takk. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 En kan få CBR til å gå i 130, så lenge man kjører den riktig inn, sånn så tydligvis 90% av dere her på forumet gjør feil... Nei, får du en org.CBR til å gå i 130 på sletta da burde du i såfall åpne en skole som du kan undervise i innkjørings taktikker... greit at man skal kjøre den inn og det har litt og si, men ikke over 15 km/t.... snakker du av erfaring eller har du hørt det av "MC-gutta" på hjørnet av bensinstasjonen? Takk. hehe... blir bare så lei av de som tror syklene deres bryter lydmuren orginialt... Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) ehrm... lydmuren er på ca 340 m/s, som tilsvarer 1224 km/t jeg skjønner ironien, men uansett.. Endret 9. november 2007 av Nordfonn Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 ehrm... lydmuren er på ca 340 m/s, som tilsvarer 1224 km/t jeg skjønner ironien, men uansett.. spar meg a... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) ehrm... lydmuren er på ca 340 m/s, som tilsvarer 1224 km/t jeg skjønner ironien, men uansett.. "Speed of sound": Altitude(in feet) Speed(in knots) Density ratio Pressure ratio Temperature(F) 0 661.7 1 1 59 1000 659.5 0.9711 0.9644 55.43 5000 650.3 0.8617 0.8320 41.17 10 000 628.6 0.7385 0.6877 23.34 15 000 626.7 0.6292 0.5643 5.51 25 000 602.0 0.4481 0.3711 -30.15 30 000 589.5 0.3741 0.2970 -47.98 35 000 876.6 0.3099 0.2353 -65.82 - Og JA! Jeg kjeder meg nå... Edit* den kodeboksen funker ikke som jeg hadde tenkt.. Endret 16. november 2007 av gilera Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 haha.. jaja, sånn er det å ha lite å gjøre på en fredag hehe Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 (endret) haha.. jaja, sånn er det å ha lite å gjøre på en fredag hehe ^^ Edit* Jeg kan godt gå opp til 100 000 fot... :p Endret 16. november 2007 av gilera Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 haha.. jaja, sånn er det å ha lite å gjøre på en fredag hehe ^^ Edit* Jeg kan godt gå opp til 100 000 fot... :p haha koslig at noen har tid til detta. er jo kjekt å vite når du kjører en CBR Lenke til kommentar
CFM Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 haha.. jaja, sånn er det å ha lite å gjøre på en fredag hehe ^^ Edit* Jeg kan godt gå opp til 100 000 fot... :p haha koslig at noen har tid til detta. er jo kjekt å vite når du kjører en CBR Spesielt for oss som har moped Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 22. november 2007 Del Skrevet 22. november 2007 Ehm, leste jeg rett at en 4 takter skal kjøres fint inn? Det er den mest fatale feilen som går rundt! 4 taktere skal først stå på tomgang i 2 min slik at stempel og sylinder venner seg til hverandre og sylinderveggene skal smøres godt inn med olje. Deretter..Vet dere forresten hva som er største feilen til at en 4takter skjærer seg? Jo, fordi den blir kjørt FINT inn. En 4 takter skal kjøres HARDT inn ved hard akselerasjon og desakselerasjon(bremse på gira). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå