Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvem er best orginal? Honda cbr 125 eller Honda nsr 125?


Mr_Jelsa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt før her, så er NSR hakke kvassere, men hvis du ikke skal trimme så hadde jeg gått for en CBR, liten og spinkel, stemmer det, men går ann og f.eks sette på ett litt større bakdekk så får den litt mere pondus, er vel 110 orginialt, får vel fint pressa på ett 130 eller kanskje til og med ett 140...

 

CBR er 4 takt, mye deiligere og kjøre med i bytrafikken enn 2-takt 2 taktern trenger turtall, mens en 4 takt trekker fint på lavt turtall... og greier jo fint og bryte fartsgrensa med den så holder jo det :p hehe

Lenke til kommentar

cbr er en av de sprekeste lett mc'ene med 15 hk og drar originale nsr'r. så originalt sett så er cbr sprekere, og billigere og kjøre med.

 

mitt tips hvis du skal ha 4 takt r-sykkel Yamaha YZF125R lille broren til R6 ;) kommer ut i 08.

Lenke til kommentar
cbr er en av de sprekeste lett mc'ene med 15 hk og drar originale nsr'r. så originalt sett så er cbr sprekere, og billigere og kjøre med.

 

mitt tips hvis du skal ha 4 takt r-sykkel Yamaha YZF125R lille broren til R6 ;) kommer ut i 08.

 

*kremt* CBR har originalt 13hk... Honda.no

 

Jeg klarte å holde en CBR med mopeden når det gjalt oppoverbakke og aks opp til 80-85km/t...

Lenke til kommentar
en cbr kan gjøre over 130 originalt, og en nsr skal man steve med og få opp i noe serlig mere en 120 så den er nok sprekere.

 

og hvis moppa di klarer og holde han i aks må den enten gå jævlig bra eller være noe galt med cbr'n

 

 

hvis cbr`en din går i 130 så er den isåfall bola.... eller i nedoverbakke, skal garantere deg at en CBR ikke går i 130.. Kjørte en CBR med effektannlegg, powerfilter og større dreving da gjorde den ca 140...

 

orginalt så vil jeg tro den ligger på imellom 115-125 ikke no mer...

 

og hvis moppen hans er dreva for aks, har godt båndrag, og en CBR er dreva for fart så er det 0 stress og dra en CBR opp til 80...

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
for det første så kjører jeg IKKE cbr :p

 

okei, har bare hørt mange steder at cbr er en av de raskeste av de originale 125 ccm'ene

 

og en kammerat som kjørte original rs ble dratt av en jente på en cbr :p

 

hvis kompisen din er 150 kg og den snertene lille berta er 45 så kan det ha noe med saken og gjøre :p

 

den kjappeste orginiale 2 taktern er vel Cagiva mito? toppfart på rundt 135

Kjappeste 4 takt er jeg faktisk litt usikker på, men vil vel tro det er ganske likt der, kjørte fra en CBR med en Roadwin da.. :p

Lenke til kommentar

Toppfarten på disse sykklene er ca lik orginal. Med trimm, så gruser NSR cbr'en.

Jeg liker NSR utrolig godt, og den ser ut som en større sykkel. Men samtidig har jeg hatt en cbr i ca ett år, og det var en kjempegrei sykkel. Går godt, behagelig å kjøre ¨gjennom hele registeret.

Til deg som kjørte med trimmet cbr, så har det ikke så mye å si at det gjør noe før du hiver på en turbo..

 

Idag kjører jeg rs, og vil si at det er den herligste sykkelen jeg har kjørt noengang.. Har bare tatt cdi-sperren..

Lenke til kommentar

Toppfarten på disse sykklene er ca lik orginal. Med trimm, så gruser NSR cbr'en.

Jeg liker NSR utrolig godt, og den ser ut som en større sykkel. Men samtidig har jeg hatt en cbr i ca ett år, og det var en kjempegrei sykkel. Går godt, behagelig å kjøre ¨gjennom hele registeret.

Til deg som kjørte med trimmet cbr, så har det ikke så mye å si at det gjør noe før du hiver på en turbo..

 

Idag kjører jeg rs, og vil si at det er den herligste sykkelen jeg har kjørt noengang.. Har bare tatt cdi-sperren..

 

hvis det var meg du sikta til så kjører jeg ikke trimma CBR, ett år siden jeg tusla rundt på lettsykkel nå :p

Åjo, du får merkbar effekt med det jeg sier...

 

Du kommer til å merke god foskjell, drev den opp til 16 foran, bak husker jeg ikke, men var vel 3-4 tenner i foskjell, så setter du på ett ordentlig powerfilter, ikke sånn billigskvip, når du drever sykkelen så går du større toppfart men mindre aks, det kompanserer med ett bra ett bra powerfilter og effektannlegg, når du skifeter annlegg så må du dyse den opp... større gasser er også en mulighet, å hvis du ikke tror at det har mye å si kan du bare gå å legge deg... :)

Lenke til kommentar

Dreving er jo effektivt uansett hva du drever om. Men det går utover aks/toppfart. Er med på den da :) Effektanlegg og powerfilter, gir effekt. Men ikke mye. Maks 5 hester, og da koster det så jævlig mye mer enn det smaker. Så hiver du på ny gasser som du sier, eller ne turbo. Da, får du effekt:)

Lenke til kommentar

Spørs egentli hva du liker.

 

En nsr har vell 2-takts motor.

 

2-takts motor:

 

+ Den er sprekere

+ Er enkel å skru på

 

- Blå røyk, mest når den er kald

- Sluker bensin, i forhold til 4 takteren

 

 

CBR'en har vell 4-takts motor.

 

+ Går jevnt på tomgang/kjøring

+ Lavt drivstofforbruk

+ Godt bunndrag

+ Grommere lyd

- Mer avansert enn en 2-takts motor å skru på

- Latere enn en 2-takter

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar
Spørs egentli hva du liker.

 

En nsr som er gamlere enn 2002 har vell 2-takts motor, fordelen med den er:

 

+ Den er sprekere

+ Høres grommere ut

 

- Blå røyk, mest når den er kald

- Sluker bensin, i forhold til 4 takteren

 

 

CBR'en har vell 4-takts motor.

 

+ Går jevnt på tomgang/kjøring

+ Lavt drivstofforbruk

+ Godt bunndrag

 

- Mer avansert enn en 2-takts motor å skru på

- Latere enn en 2-takter

 

hva er detta for innlegg a? :p alle NSR har 2 taksmotor.... ånei, den høres jo ikke grommere ut, åssen NSR har du hørt på a? høres jo ut som en moped, har du ikke peil, kunne du forveksla lyden i NSR med moped... 4 takten derimot har dypere og mer behagelig lyd... lyd som ikke gjør at øregangene vibrerer.. ;)

Lenke til kommentar
Forvekslet et par ting ;)

 

Lite vits i å sitere innlegget som er RETT over, forresten -_-

NSR leveres orginalt med 28 HK

CBR med 13-14HK uplomberte, altså det er ikke noe mere igjen å hente om du ikke mekker fri eksos og fjerner katalysator i eksosen.

Vet ikke om dere har merka det, men for eksempel så er bremse skiva mye større på NSR, netopp forde sykkelen, bremser, og resten som er på NSR er dimmensjonert for høyere topfart.

2-takt sluker ikke bensin i forhold til 4-takt, bruker bittelitt mere, u-tingen er at du må fyre med 2-takts olje hele tiden.

Uansett så er en totakt mye kvassere, sprekere i og med at den tenner for hver veiv-omdreingin, som gjør at den ikke taper så mye kraft, men som også øker slitasje og litt bensin forbruk. men som også er grunnen til at den har flere hk orginalt (da mener jeg som levert fra fabrikk, før ned plombering til 15 hk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...