Gå til innhold

Gjøre Xbox360 stillegående

_dAwn_

Anbefalte innlegg

Sitter med en Xbox 360, og den bråker som et uvær når jeg spiller. Både vifter og cd/dvd spilleren. Men det må da være en måte man kan gjøre den mer stillegående? Bytting av vifter, legge spill på HD osv? Eller er det umulig?

Spiller for det meste Halo3 og Forza2. Er det noen mulighet å legge dem inn på HDen? Da slipper en jo i hvertfall en av støykildene...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Går vel an med en eller annen firmware til DVD-rom'n. :hmm: (tror ikke det går på alle merker)

Eller så er vel Benq mer stillegående(?).

Lenke til kommentar

Skru opp lyden fungerer fint når jeg er hjemme alene og kan sitte i ro og spille. Men når min bedre halvdel kommer av arbeid er det ikke en løsning som er å foretrekke. Denne løsningen er delvis ok med andre ord.

Hørselsværn, tja. Men da er jo vitsen med lyd borte. Kan jo liksågodt skru av lyden da.

Å sette den i et skap kan jeg ikke. Har ikke tv benk med skapdører. Min er mer minemalistisk med fansy glasshyller osv.

Da er vel alternativet å bytte vifter, dvd/cd rom og kle den med lyd isolerende matter. Ser man kan finne dem litt rundt om på nette.

Et annet spørsmål: er det stor forskjell fra HDMI - Component - S-video - Scart tilkobling med tanke på bildekvalitet? Begynner å gå tom for ledige tilkoblingsmuligheter. Og da er det kun scart som er ledig. Kjøre for øyeblikket på component. Men må bytte når jeg skal bruke DVD spilleren.

Lenke til kommentar
Kjøp den nyeste Xbox360, med HDMI. Den bråker ikke så mye i forhold til de gamle syns jeg. (Har den selv, kan ha på ganske lav lyd om jeg vil)

Kjøpte min Xbox 360 for ca 1 uke siden. Den er med HDMI, og bråker ganske så mye. Sammenlignet med min gamle PS2 er det nifst. Om den gamle 360´en bråkte mer, så er jo det helt utrolig. Hva kommer det av at DVD/CD drevet bråker så utrolig når det leser plater? Overdøver jo viftene og det andre.

Legg masse dempervatt/isolasjon rundt hele 360en, funker fint :)

He he... Det vil jo se rimelig kårny ut da, og tenk den varmen det vil generere! :!:

Lenke til kommentar
Det er vel det at DVD-en spinner med en utrolig høy fart som lager støyen.

Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig da. Alle andre spillemaskiner, DVD spillere osv klarer jo dette mer eller mindre utmerket. Har nå ikke hørt PS3, så skal nå ikke si det for sikkert. Har nå ikek noe å si uansett sånn sett.

Lenke til kommentar

Ja, og det går an å fikse ved å legge inn modifisert firmware. Min DVD er ikke lenger hørbar - og lastetidene er ikke en gang særlig merkbart redusert. Helt utrolig latterlig dårlig av Microsoft - fatter ikke hva de tenkte på når de fant ut at den skulle spinne maks konstant.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Ja, og det går an å fikse ved å legge inn modifisert firmware. Min DVD er ikke lenger hørbar - og lastetidene er ikke en gang særlig merkbart redusert. Helt utrolig latterlig dårlig av Microsoft - fatter ikke hva de tenkte på når de fant ut at den skulle spinne maks konstant.

Hørtes jo med ett ut som noe som er greit å ha gjort. Regner med dette er noe som tar vekk garantien av boksen, er den lenge btw? Eventuelt er dette noe som er lovlig? Kan du da komme med en link, eller sende den pr PM. Sikkert i grå sonen dette, men om det er tilfelle, så si ifra.

Lenke til kommentar

Leste ikke gjennom, men dette kan være løsningen. Garantien forsvinner vel (regner jeg med) hvis du åpner boksen og modifiserer den. Jeg tar ikke ansvar for det som står på siden. Fant den med et Google-søk. Det sies at det skal dempe lyden med 4-5 dB.

Link. Hvis dette er en ulovlig link, så er det bare å fjerne den.

.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Gidder ikke å modde kjeksboksen og miste garantien, når en rod kan være rett rundt hjørnet :p

Da smeller man på en x-clamp fix :thumbup:

Lenke til kommentar
Hørtes jo med ett ut som noe som er greit å ha gjort. Regner med dette er noe som tar vekk garantien av boksen, er den lenge btw? Eventuelt er dette noe som er lovlig? Kan du da komme med en link, eller sende den pr PM. Sikkert i grå sonen dette, men om det er tilfelle, så si ifra.

Garantien er 3 år

Og alle DVD spillere som spinner med så høy hastighet bråker like mye, men det er rart at de ikke ofrer litt lastetid (den vil jo uansett laste mye raskere enn for eksempel Blu-ray) eller finne en produsent som klarer å lage bedre lyddemping. Selv har jeg ingen problemer med støyen, enda jeg sitter rett ved siden av boksen og spiller, men jeg kan fint skjønne at folk synes den lager mye lyd.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke det at man kan leve med den. Men det er jo bare helt utrolig at det går ant å lage noe som bråker slikt. Xboxen kan jo brukes som et media senter også, om jeg ikke tar feil, men med den lyden den har nå, så vil jo det bare være idiotisk. Den kan bare ikke stå på i bakgrunnen. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...