Jonhoo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Okey, ikke helt sikker på hvor jeg skal poste dette, men la gå.. Jeg har følgende problem: Hjemme hos meg har jeg to servere stående, en er satt opp som en mailserver med postfix og courier, den andre er satt opp som en webserver med apache2. Jeg ønsker å kunne sende mail fra PHP på webserveren via mailserveren, altså skal PHP (gjennom sendmail helst, men ikke noe krav) koble til mailserveren, og overlate det til den å sende mailen. Mailserveren bruke SMTP Authentication, men det skal vel ikke være noe problem? Jeg har nå googlet rundt i rundt en time for å finne en måte å gjøre dette på, men finner ikke noen løsning.. I PHP kan jeg kun sette hvilken kommando den skal kjøre for å kunne sende mail (nå står den som 'sendmail -i -t') Noen som har en idé til hvordan jeg kan gjøre dette? Skjønner at dette kanskje er litt forvirrende skrevet, så bare spør hvis det er noe dere lurer på =) Takker på forhånd for all hjelp, Jon Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Bump, anyone? Trenger hjelp med dette.. Kanskje det er mulig å programmere en erstatning for sendmail i Perl eller noe sånt som kobler til smtp serveren? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Uten å ha lest hele posten skikkelig, så kan jeg si at du må endre i php.ini, og sette smtp adresse, osv. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Fungerer bare på windowsservere Den støtter dessuten da ikke autentisering på SMTP serveren. På Linux kan man kun kjøre en kommando hvor all data om meldingen skal legges inn via STDIN... Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 PHP bruker sendmail... http://www.harker.com/sendmail/submit.html Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 Det var jeg klar over, men det var akkurat noe sånt som det som sto i linken din jeg var ute etter! Takker og bukker =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå