igobog Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hey folkens. eg he 12" subs på 800watt te sammen og 2 høytallere på 125 watt hver... så trenge eg en god reciever som tåler sånne høytallere. eg såg litt rundt forbi mn finne ikke dn rette, noen he 7*120 watt mn liksom det e 7 kannaler.. E det sånn hvis eg koble dei to subs på to forskjellige kannaler så får eg 400 watt i hver kannal? kan noen hjelpe mg å finne bra forsterker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvor mange watt din høyttaler er på er ikke av viktighet i det hele tatt!Det du skal se på er følsomheten, dette måles i dB. Dette vil si hvor mange desibel høyttaleren kan utgi med 1 watt over en kort periode. Jo høyere siffer høyttaleren har på dB, jo mer lettdrevet er den. Med andre ord vil dette si at om du ser en høyttaler med en dB på 84 vil du trenge litt av et kraftstasjon, mens om du faller over et par med 92-93 kan du ta det litt mer med ro. Dette er en veldig grunnleggende forklaring ment for nybegynnere så det blir lettere for dem å komme seg inn i alle disse spesifikasjonene. Hvis subwooferen din er aktiv så trekker jo denne ingenting fra forsterkeren. Du bør ærlig talt lære deg en ting eller to om høyttalere/forsterkere. Lenke til kommentar
igobog Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) det e passiv subs.. 800W. Følsomheten er på 90dB. dei andre høytallere vet eg ikke:S mn ikke mye.. Endret 28. oktober 2007 av igobog Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Du kan ikke være så grei å gi meg navnet på alle høyttalerene det gjelder? Lenke til kommentar
igobog Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Proson RSX12 12"x2 SUBWOOFER 50 OZ MAGNET MAX POWER:800W IMPEDANCE: 4 OHM PAPER CONE FOAM EDGE 4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2" FREQ. RESP.: 30-300HZ SPL: 90B/W/M åsså de to andre høytallere he eg ikke noe navn på... bare vet om at de he 125 watt hver:S Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Den boomboxen er ikke ment å koble til en vanlig reciever, men til en bilforsterker. Dette kan man se på impedansen som er relativt lav. Den er i grenseland for hva vanlige hjemmekino recievere tåler. Men det burde gå. La oss gjøre en ting klart: En høyttaler "har" eller "er" ikke på så og så mange watt(W). Når det står 125W, så er dette hvor mye høyttaleren tåler i korte perioder. Hvis du kobler en subwoofer som maks tåler 400W på en kanal som er oppgitt å være på 120W, så har du fremdeles 120W på den kanalen. Høyttalerene sender ikke ut noe effekt i det hele tatt. Hvordan du kan tro at det blir høyere "W" på kanalen hvis du kobler til noe, er noe av det dummeste jeg har lest. Og en ting til: Billige forsterkere yter kanskje rundt 30-40W, selv om det står 120W per kanal. Kanskje enda lavere. Prøv og skriv korrekt heretter. Da er det flere som gidder å svare deg. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Watt i høyttaleren har ikke noe å si. Hvorfor skal du ha en 7 kanalsreciver på ett 2.1 oppsett? Lenke til kommentar
igobog Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) he du noen forslag te receiver? Endret 29. oktober 2007 av igobog Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg ville vel kjøpt ASR Emitter II Det er ikke med radio da. Det er bare vanlig forsterker, men låter ganske bra. Men det er kanskje litt utenfor ditt budsjett? Skal du ha surround eller stereo? Er det must med radio? Hvor mye penger har du å bruke? Skal du ha en forsterker som gjør subben din aktiv? og eller en Forsterker til hele anlegget? Lenke til kommentar
igobog Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 min forsterker gekk bare da eg hadde en liten fest hos mg:( eg he 4000 tussen te forsterker.. kan godt være uten radio eg bryr mg ikke, koble te data uansett. Eg vil bare ha go BOOM i anlegge:P Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Da vil jeg nok anbefale NAD NADC352TI Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Proson RSX12 12"x2 SUBWOOFER 50 OZ MAGNET MAX POWER:800W IMPEDANCE: 4 OHM PAPER CONE FOAM EDGE 4-LAYERS VOICE COIL(AL): 2" FREQ. RESP.: 30-300HZ SPL: 90B/W/M åsså de to andre høytallere he eg ikke noe navn på... bare vet om at de he 125 watt hver:S Jeg hville kjøpt en grei resiver som nevnt, og passa på att den har sub. utgang, kjøpt en subforsterker hos ljudia.no dem har en 400W i 4 ohm trur den satt i egen boks. husker ikke pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå