JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hva bør jeg velge når jeg skal kjøre KDE. Ubuntu eller Kubuntu. Tenker på støtte, oppdateringer o.l Vet at Ubuntu kjører Gnome, så det trenger dere ikke komentere. Instalerer isåfall KDE-core pakken. (apt-get install kde-core) Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 KUbuntu = Ubuntu med KDE Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 KUbuntu = Ubuntu med KDE Du leste posten min nøye? Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Syns det var helt ok svar jeg men ... Velger du å legge inn Ubuntu, må du instalere det manuelt, legger du inn Kubuntu, har du alt du trenger inne. Støtten blir akuratt det samme, da KDE og Gnome bare er desktop grensesnitt. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Syns det var helt ok svar jeg men ... Velger du å legge inn Ubuntu, må du instalere det manuelt, legger du inn Kubuntu, har du alt du trenger inne. Støtten blir akuratt det samme, da KDE og Gnome bare er desktop grensesnitt. VET jeg VET. Installerer alltid text-mode. Så om jeg instalerer Kubuntu eller Ubuntu, så er det 100% like pakker? (Tenker ikke på DE-pakkene o.l) Endret 28. oktober 2007 av JFTech Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hvorfor spør du egentlig om du skal installere Ubuntu eller Kubuntu når du ønsker å kjøre KDE, når du allerede vet at Kubuntu er Ubuntu med KDE i steden for Gnome? Eneste forskjell er at om du installerer Kubuntu i steden for Ubuntu er at du 1. slipper å installere KDE-core etter installasjon, og 2. om du installerer Kubuntu får du også en standard pakke programmer som bruker Qt/KDE snarere enn GTK/Gnome (Ubuntu) Har du bestemt deg for KDE, installer Kubuntu. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 KUbuntu = Ubuntu med KDE Du leste posten min nøye? Du lete din egen post nøye? Men du kan få Kubuntu lastet ned fra CD, eller du kan installer Kubuntu i Ubuntu ved å installere pakken kubuntu-desktop. Da har du både KDE og Gnome som du kan velge mellom når du logger inn. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Du lete din egen post nøye? Men du kan få Kubuntu lastet ned fra CD, eller du kan installer Kubuntu i Ubuntu ved å installere pakken kubuntu-desktop. Da har du både KDE og Gnome som du kan velge mellom når du logger inn. Trodde du kunne lese tankene min Men i allefall ... Har kjørt debian for det meste før og der kan man jo velge som man vil om det er Gnome/KDE/Xfce/o.l Det jeg egentlig lurte på er om Kubuntu og Ubuntu er om det er 100% de samme pakkene dersom man ser bort fra WM/DE? Eks. en pakke oppdateres til ubuntu. Blir den da oppdatert samtidig til kubuntu disten? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, de henter pakker fra samme sted osv. Kubuntu inneholder en del ekstraprogramvare (for KDE) gjennom pakken "kubuntu-desktop". Denne kan også installeres fra Ubuntu. Noen foretrekker å kun installere kde-core fra ubuntu, da de kanskje ikke trenger alle programmene (men da har man jo allerede tilsvarende programmer for gnome, via ubuntu-desktop). Igjen, alle pakker hentes fra samme sted, og er følgelig like oppdatert, uansett om du bruker Ubuntu, Xubuntu, Kubuntu eller Ubuntu Server. Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, de henter pakker fra samme sted osv.Kubuntu inneholder en del ekstraprogramvare (for KDE) gjennom pakken "kubuntu-desktop". Denne kan også installeres fra Ubuntu. Noen foretrekker å kun installere kde-core fra ubuntu, da de kanskje ikke trenger alle programmene (men da har man jo allerede tilsvarende programmer for gnome, via ubuntu-desktop). Igjen, alle pakker hentes fra samme sted, og er følgelig like oppdatert, uansett om du bruker Ubuntu, Xubuntu, Kubuntu eller Ubuntu Server. Tusen takk! Var det svaret jeg trengte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå