Joggibear Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har slitt med at PC-en plutselig bare skrur seg av når jeg spiler. Spiller ikke så veldig krevende spill, spiller CS 1.6 og Red alert 2. Etter den har skrudd seg av, må den stå 1/2 til 1 time før den skrur seg på igjen. Hva kan være galt? På forhånd, takk for alle svar Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Sjekk temperaturene du. Det er typisk slike ting som skjer ved for høye temperaturer. Lenke til kommentar
Joggibear Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Oi! Den metall greia over prosessorn (veit ike hva man kaller den) må være minst hundre gader! Rart ikke prosessor vifta ikke har smelta. Prosessorvifta går for fullt, men har ikke andre vifter i kabinettet jeg burde vel kjøpe det eller er det noen annet jeg kan/burde gjøre? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635742 Kjøp noen vifter til og ha i kabinett ja. Er jo mange billige og bra cpukjølere. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Bare husk å kjøp prosessorkjøler til riktig sokkel, så går det bra. En eller to vifter andre plasser i kabinettet er heller ikke å forakte. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Oi! Den metall greia over prosessorn (veit ike hva man kaller den) må være minst hundre gader! Rart ikke prosessor vifta ikke har smelta. Prosessorvifta går for fullt, men har ikke andre vifter i kabinettet jeg burde vel kjøpe det eller er det noen annet jeg kan/burde gjøre? VEl, først alt bruk en prosessorkjøler som er vel-dimensjonert til din CPU. I tillegg er det å annbefale å ha minst èn vifte som blåser inn og en som blåser ut. gjerne i motsatt ender av kabinettet. Det trenger ikek være sterke/bråkete vifter. Et lite minimum av luftgjennomstrømmning er som natt og dag i forhold til å ha absolutt ingen luftgjennomstrøming. Men ta en måling av din CPU temp mens maskinen jobber for fullt (f.eks. med 3dmark i loop), så kan vi bekrefte elelr avkrefte om det faktisk er det som er problemet. En CPU SKAL tross alt bli veldig varm, og jeg tviler på at du nøyaktig klarer å føle forskjell mellom 60 og 80 grader med fingrene... no offence -Stigma Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Heisan! Hva slags kabinett har du? Og hva slags CPU har du? Lenke til kommentar
Joggibear Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Heisan! Hva slags kabinett har du? Og hva slags CPU har du? Er ikke sikker på ossen kabinett jeg har, det er et billig et i hvertfall CPU'n er en Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz. Funker veldig bra, untatt når den blir varm da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå