Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en skrur seg av etter et par timer

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med at PC-en plutselig bare skrur seg av når jeg spiler. Spiller ikke så veldig krevende spill, spiller CS 1.6 og Red alert 2. Etter den har skrudd seg av, må den stå 1/2 til 1 time før den skrur seg på igjen. Hva kan være galt?

På forhånd, takk for alle svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi! Den metall greia over prosessorn (veit ike hva man kaller den) :whistle: må være minst hundre gader! Rart ikke prosessor vifta ikke har smelta. Prosessorvifta går for fullt, men har ikke andre vifter i kabinettet :D jeg burde vel kjøpe det eller er det noen annet jeg kan/burde gjøre?

Lenke til kommentar
Oi! Den metall greia over prosessorn (veit ike hva man kaller den) :whistle: må være minst hundre gader! Rart ikke prosessor vifta ikke har smelta. Prosessorvifta går for fullt, men har ikke andre vifter i kabinettet :D jeg burde vel kjøpe det eller er det noen annet jeg kan/burde gjøre?

VEl, først alt bruk en prosessorkjøler som er vel-dimensjonert til din CPU. I tillegg er det å annbefale å ha minst èn vifte som blåser inn og en som blåser ut. gjerne i motsatt ender av kabinettet. Det trenger ikek være sterke/bråkete vifter. Et lite minimum av luftgjennomstrømmning er som natt og dag i forhold til å ha absolutt ingen luftgjennomstrøming.

Men ta en måling av din CPU temp mens maskinen jobber for fullt (f.eks. med 3dmark i loop), så kan vi bekrefte elelr avkrefte om det faktisk er det som er problemet. En CPU SKAL tross alt bli veldig varm, og jeg tviler på at du nøyaktig klarer å føle forskjell mellom 60 og 80 grader med fingrene... no offence :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...