Gå til innhold

Kjøp av Gamer-pc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

El denna for 200 kr mer hos netshop :thumbup:

 

 

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775

 

Samsung SpinPoint 250GB SATAII

3,5", 8MB, 7200rpm

 

Asus DVD±RW 16X DL SATA sort

Duallayer, LightScribe, m/Nero

 

3R Systems Miditower, "R205B", Sort

3RR205B u/powersupply

 

LC Power 550W "Silent Giant-Green Power"

14cm vifte 20/24

 

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail

 

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 32-bit DVD-versjon

 

Asus GeForce 8800GTS 320MB GDDR3 PCIe

Dual DVI, TV-out, 320bit, HDCP

 

Asus P5K, P35, Socket-775

DDR2, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16

 

Sum kr 8199

Lenke til kommentar

Nevn en grunn for ikke å vurdere dell når PC skal kjøpes? Jeg har bygget min egen PC jeg og, men har innsett at det er flere fordeler med å kjøpe ferdig enn å bygge selv, eneste fordelen er vell at du kan velge deler helt etter ønske. Med ferdigbygget følger garanti o.s.v. Så vis det skulle skje noe med PC-en er det bare å senne den inn, ikke fullt så lett med en "egenbygget".

 

Jeg sier ikke at det er domt å bygge selv, men domt å ikke vurdere/se etter andre alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg var litt ironisk, og ja til vanlige folk som ikke har peil på pc bygg som heller ikke vil sette seg inn i dette er Dell et godt alternativ, men du sliter med å oppgradere enn dell for å si det sånn....

 

Om man ikke er så sær på delene ok gå for dell, men veldig ofte standard oppsett, som ikke er laget for gaming, om du da ikke vil betale mye for PC-en

Lenke til kommentar

Gå no uansett for det nye GF8800GT, da det er bedre og billigere enn GTS kortene.

 

Edit: Når det gjelder Dell, HP, FSC, o.l. så vil jeg påstå at en maskin med industristandard komponenter og en gjennomtenkt oppbygning er langt mer driftsikker en disse ferdigløsningene når vi snakker desktopmaskiner (altså ikke server).

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Gå no uansett for det nye GF8800GT, da det er bedre og billigere enn GTS kortene.

 

Edit: Når det gjelder Dell, HP, FSC, o.l. så vil jeg påstå at en maskin med industristandard komponenter og en gjennomtenkt oppbygning er langt mer driftsikker en disse ferdigløsningene når vi snakker desktopmaskiner (altså ikke server).

Rett meg hvis jeg tar feil men sier du at idustripc`er er bedre en selvbygde?

Lenke til kommentar

På en måte kan du si at en industri bygget PC er bedre, men som regel gjelder ikke det ytelse. Men drifsikkerhet, garantier, kvalitet. o.s.v

 

En selvbygget PC vil du som regel få "billigere" en en fabrikkbygget pga. at du kan sette opp deler helt etter ditt bruk og at du ikke betaler for garanti, bygging. o.s.v. I tillegg er det utrolig mye mer sparsomt å ha fabrikkbygget vis noe plutselig skulle skje med maskinen..

 

Det er både sikrere og mer fornuftig å kjøpe en PC fra fabrikk, men for de som kan bygge og føler seg rimelig trygge på det frister naturlig nokk en selvbygget mer. Jeg prøver på ingen måte å forsvare en fabrikkbygget PC, men det er tydligvis mange som ikke helt er klar over at det ikke er så mye dyrere som man tror. Det kommer bare ann på hva man prioriterer. (ytelse vs. driftsikkerhet)

 

mvh.

Lenke til kommentar

Om en bygger selv med kvalitetskomponenter uten for høy "mikkey mus" faktor, så er det etter min mening den beste løsningen. I min bedrift har vi spart penger og ergrelse på å bytte ut Dell optiplex maskinene, med selvbygg.

 

Før Dell hadde vi Mac. De var svært driftsikre, men kan ikke konkurere på pris. Etterhvert har vi også blitt avhengig av programware som ikke er tilgjengelig på Mac.

 

 

Ytelsen er også høyere etter min mening. Om man ikke vil bygge selv, er f.eks. maskiner fra TCI en god løsning, da disse stort sett er likeverdige med selvbygg.

Lenke til kommentar
Ok, men hvilke type selvbygg er det da du mener?

 

Men generelt er det sikrere å kjøpe fabrikkbygget enn, en pc som "mannen i gata" har bygget. Men vis PC-en er bygget av en som proff. innen PC. ville det selvfølgelig ikke vært tvil.

 

Det er jo bare å benytte seg av en "pc-byggerfunksjon". De aller fleste nettbutikkene har det. På Netshop sin for eksempel kan du jo variere med de aller fleste komponentene.

 

Prefabrikerte PC-er er som regel kjedelige, men mer stabile uansett.

Lenke til kommentar

Mulig er er litt uklar når jeg snakker om selvbygg....

 

Min påstand er at når en skaffer seg en maskin basert på gode komponenter av industristandard, har jeg opplevd bedre ytelse og stabilitet for pengene, enn med en prefabrikert maskin som ikke følger industristandard fra f.eks. Dell, FSC, o.l.

 

Bygger du ikke selv er derfor min anbefaling PC ferdigbygd fra Komplett, TCI o.l. som følger industristandard.

 

Menn dette er litt off-topic. La oss heller konsentrere oss om hva han bør få med i PC-en sin av komponenter.

 

Forslagene over er jo gode, men GF8800GT burde vært å foretrekke før GTS.

Lenke til kommentar

Trådstarter bes lese igjennom Retningslinjene for denne kategorien, som er tydelig nevnt i toppen av denne kategorien.

 

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...