Nora90 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg oppdaget nettopp at lillebroren min har revet av en bit av tusenlappen min. Ca 1 cm inn på den korte siden. Kan jeg fremdeles bruke den? Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Skal ikke være noe problem og bytte den i en bank vertfall. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Nå ble jeg lettet Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Så lenge stripa og serie nr er tilstede skal det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Er ikke minimium 51% av lappen som krav fra Norges bank? edit: les nedenfor denne posten Endret 28. oktober 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Norges Bank har svar på dette på sine sider: Spørsmål og svar Hva gjør jeg med en ødelagt/defekt seddel?Norges Bank har følgende regler for innveksling av ødelagte/defekte sedler: -Minst 55% av seddelen i behold gir full erstatning -50 - 55% av seddelen i behold gir halv erstatning -Under 50% av seddelen i behold gir ingen erstatning. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Fra Norges bank (min utheving) Hva gjør jeg med en ødelagt/defekt seddel?Norges Bank har følgende regler for innveksling av ødelagte/defekte sedler: -Minst 55% av seddelen i behold gir full erstatning -50 - 55% av seddelen i behold gir halv erstatning -Under 50% av seddelen i behold gir ingen erstatning. Innløsning av en ødelagt seddel som består av flere deler, skal bare skje dersom delene påviselig stammer fra samme seddel. Seddelnummeret har ingen betydning i denne forbindelse, det er størrelsen på den ødelagte seddelen som betinger erstatning. I tvilstilfeller sendes defekte sedler til Norges Bank som en erstatningssak med en kort saksopplysning og med et kontonummer slik at vi eventuelt kan godskrive kontoen din for verdien. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Får ta meg en tur i banken når jeg blir frisk da Takk for svarene Lenke til kommentar
Ragnarrok Skrevet 15. november 2014 Del Skrevet 15. november 2014 hei ! fikk du erstatning ? i den tilfellelet, fikk du same dag ? takk på forhånd Lenke til kommentar
Alkan Skrevet 27. august 2016 Del Skrevet 27. august 2016 Ja, TS vi savner en update her! Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 27. august 2016 Forfatter Del Skrevet 27. august 2016 Jeg gikk i banken og de synes så synd på meg at jeg fikk 1 million og en enhjørning. Med andre ord, jeg husker ikke. Regner med det gikk greit.... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå