Gå til innhold

Problem med torrents i Ubuntu 7.10 [LØST]


Anbefalte innlegg

Jeg har installert Ubuntu 7.10 på maskinen min for noen dager siden, og det har gått greit på de fleste punkter (bl. a de jeg har hatt problemer med i tidligere Ubuntu-versjoner). Jeg har derimot problemer med å få torrents til å fungere skikkelig. Azureus nekter å starte opp (vinduet åpner og så stenger umiddelbart). Utorrent har tilsynelatende ikke noe minne under Wine(dvs husker ingenting over en reboot), og .torrent filer vil ikke åpne som standard under utorrent heller. Bittorrent er rimelig uaktuelt grunnet at jeg ikke liker interfacen (og styringsmulighetene som virker rikelig begrensede). Det jeg trenger er en løsning til problemene med Azureus eller uTorrent, eller et annet program for torrents med et interface og konfigurasjonsmuligheter a la uTorrent, og som helst ikke er veldig krevende i systemressurser heller.

Endret av dedeee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har installert Ubuntu 7.10 på maskinen min for noen dager siden, og det har gått greit på de fleste punkter (bl. a de jeg har hatt problemer med i tidligere Ubuntu-versjoner). Jeg har derimot problemer med å få torrents til å fungere skikkelig. Azureus nekter å starte opp (vinduet åpner og så stenger umiddelbart). Utorrent har tilsynelatende ikke noe minne under Wine(dvs husker ingenting over en reboot), og .torrent filer vil ikke åpne som standard under utorrent heller. Bittorrent er rimelig uaktuelt grunnet at jeg ikke liker interfacen (og styringsmulighetene som virker rikelig begrensede). Det jeg trenger er en løsning til problemene med Azureus eller uTorrent, eller et annet program for torrents med et interface og konfigurasjonsmuligheter a la uTorrent, og som helst ikke er veldig krevende i systemressurser heller.

 

Det har dessverre vært problematisk å få azureus til å fungere i de to siste releasene. Dette kan løses ved å legge inn "orginal" clienten fra azureus sin side og ikke fra ubuntu sin pakkebrønn. Så også at det har kommet en pakke for azureus 3 på www.getdeb.net , som jeg går utifra at fungerer (men vet ikke). Ellers har du deluge, som passer godt inn i gnome miljøet og fungerer tilfredsstillende (men den er fortsatt i utviklingsstadiet, så noe feil kan forekomme, men jeg har ikke vært borti noe). Deluge finner du i pakkebrønnen.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...