dedeee Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg har installert Ubuntu 7.10 på maskinen min for noen dager siden, og det har gått greit på de fleste punkter (bl. a de jeg har hatt problemer med i tidligere Ubuntu-versjoner). Jeg har derimot problemer med å få torrents til å fungere skikkelig. Azureus nekter å starte opp (vinduet åpner og så stenger umiddelbart). Utorrent har tilsynelatende ikke noe minne under Wine(dvs husker ingenting over en reboot), og .torrent filer vil ikke åpne som standard under utorrent heller. Bittorrent er rimelig uaktuelt grunnet at jeg ikke liker interfacen (og styringsmulighetene som virker rikelig begrensede). Det jeg trenger er en løsning til problemene med Azureus eller uTorrent, eller et annet program for torrents med et interface og konfigurasjonsmuligheter a la uTorrent, og som helst ikke er veldig krevende i systemressurser heller. Endret 28. oktober 2007 av dedeee Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg har installert Ubuntu 7.10 på maskinen min for noen dager siden, og det har gått greit på de fleste punkter (bl. a de jeg har hatt problemer med i tidligere Ubuntu-versjoner). Jeg har derimot problemer med å få torrents til å fungere skikkelig. Azureus nekter å starte opp (vinduet åpner og så stenger umiddelbart). Utorrent har tilsynelatende ikke noe minne under Wine(dvs husker ingenting over en reboot), og .torrent filer vil ikke åpne som standard under utorrent heller. Bittorrent er rimelig uaktuelt grunnet at jeg ikke liker interfacen (og styringsmulighetene som virker rikelig begrensede). Det jeg trenger er en løsning til problemene med Azureus eller uTorrent, eller et annet program for torrents med et interface og konfigurasjonsmuligheter a la uTorrent, og som helst ikke er veldig krevende i systemressurser heller. Det har dessverre vært problematisk å få azureus til å fungere i de to siste releasene. Dette kan løses ved å legge inn "orginal" clienten fra azureus sin side og ikke fra ubuntu sin pakkebrønn. Så også at det har kommet en pakke for azureus 3 på www.getdeb.net , som jeg går utifra at fungerer (men vet ikke). Ellers har du deluge, som passer godt inn i gnome miljøet og fungerer tilfredsstillende (men den er fortsatt i utviklingsstadiet, så noe feil kan forekomme, men jeg har ikke vært borti noe). Deluge finner du i pakkebrønnen. Endret 28. oktober 2007 av Turgon Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 fjern temp mappa/filene i /home/user/.azureus/ så skal du klare å starte det. Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Satt opp Deluge nå og det fungerer utmerket, så tror jeg holder meg til det. Takk for hjelpen til begge dere to. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 fjern temp mappa/filene i /home/user/.azureus/ så skal du klare å starte det. Denne fiksen fungerer dessverre bare midlertidig og må derfor gjentas med gjevne mellomrom. Lenke til kommentar
abze Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 hva med nTorrent, gui til rTorrent http://code.google.com/p/ntorrent/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå