Shakern Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei. Trenger litt hjelp angående harddisk og gjenoppretting av XP. Har en Maxtor HArddisk på 160 GB. Her om dagen var PC-en slått på over natta og da jeg våknet var PC-en slått av. Trolig hadde vi hatt et strømbrudd som gjorde at hovedkortet mitt ble brent opp, men det er ikke så farlig. Imens så vil jeg gjerne ha harddisken min til å fungere UTEN å måtte slette dataene jeg har på den fra før i og med at det er noe jeg trenger der. Så jeg puttet harddisken min i en annen pc for å sjekke om det fortsatt er liv i den og det var det, BIOS'en fant harddisken, men da den skulle boote opp fra harddisken så ble bare skjermen helt svart og PC-en restarter med en gang. Hvordan skal jeg kunne komme inn på / reparere den harddisken uten å måtte formatere den helt? Infor om harddisken: - IDE - Maxtor - 160GB - XP professional SP1 JEg får valgene: Sikkerhetmodus med og uten nettverk Siste kjente brukte .... Starte XP normalt OSv... Men når jeg velger de forskjellige så skjer alltid det samme, at PC-en restarter og ender opp på samme og siste skjermbilde, som er valgene jeg har. Er det noen lure forslag, verktøy der ute som kan hjelpe meg? Takker for alt på forhånd. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Man kan som regel ikke flytte en disk til en annen PC og forvente at Windows skal fungere. Du må kjøre Repair Install. Det er ikke garantert å fungere i alle situasjoner, men det har hjulpet meg flere ganger. http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servic...s/xp/Repair.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå