Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Annlegg med god diskant

melli123

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg har liten eller ingen erfaring med å sette opp annlegg i en bil. Jeg har hatt 2 6x9 høytalere i hatthylla, og det er det. Nå tenkte jeg på å opppgradere det litt.
Det er mange som sier at det er foran man må satse, og det er det jeg har tenkt til nå.
Jeg er den typen som liker å spille dance i bilen. Jeg syns det er eneste stedet hvor man egentlig kan sette på en god dance låt, og på fest. Men i og med at jeg kommer til å spille mye av det, føler jeg at det å ha en god diskant kan være tingen som utgjør prikken over i-en.
Jeg har sett på Morel.no, og egentlig funnet det jeg vil ha, men jeg kan jo høre her først, før jeg bestemmer meg.

Morel Integra Ovation XO 5 - Dette er en 2-veis 5,25" Coax spiller.
Morel MT 22 - dette er en 28mm diskant.
Jeg har fra før av èn kanskje ikke altfor bra Kenwood forsterker og èn Kenwood 12"sub
Jeg har også vurdert å kjøpe denne Pioneer spillern

Jeg vil selvfølgelig ha god lyd i bilen, men det jeg tenker først på er å få til et godt annlegg for dance.
Dere ler vel kanskje litt nå, men det er noe med bil og dance asså. Det matcher på en måte.

Men dette annlegget er ikke noe bestemt. Det er bare jeg som har sett litt rundt og funnet dette her. Kom gjerne med innspill, og kanskje noen andre ting som kan være bedre. Pris er ikke så veldig nøye, men det er stor forskjell på noe til 2000, og 5000 liksom. Jeg har regna på pris på dette her og regner med å måtte ut med ca 6-7 laken for alt sammen.

Endret av melli123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at en coax, alle rede har en diskant i seg, og du har tenkt å kjøpe en løs diskant til. Et komponent sett inneholder midbass/mellomtone, delefilter og diskanter.

Jeg vet bare av omtale at Morel sine produkter er noe av det mer velåtende du kan komme over.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...