Gå til innhold

PC-en leser ikke CD-er

Gloms

Anbefalte innlegg

har en asus a6000 som jeg har et lite problem med, den leser under halvparten av cdene jeg putter i den.

Jeg kan putte inn en cd i maskinen og den sier at den er tom. Hvis jeg putter den samme cden i min stasjonære finner jeg filene som er på den.

Så kan jeg ta en annen cd, og PC-en finner filene på den.

Den leser noen, men ikke alle og ettersom alle blir lest på en annen maskin må det være noe galt med cd-rommet, men hva?

Er det noen som vet hva som kan være problemet? og hva kan jeg gjøre for å fikse det?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nettop innstalert XP så det er ikke no problem å boote fra cd. men som sagt, det er noen som leses og andre som ikke leses. det er helt random hvilke CD-er den leser. har ikkeno å si om de er brent eller om de er originale eller hva de er.

noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Lenke til kommentar

cdrommen heter matshita UJ 840d (stod det på enhetsbehandlinga..). Noen som vet et sted hvor jeg kan finne en god og ny driver? leter litt rundt, men er ikke så god på detta så er ikke så lett å vite hva jeg skal ta.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
cdrommen heter matshita UJ 840d (stod det på enhetsbehandlinga..). Noen som vet et sted hvor jeg kan finne en god og ny driver? leter litt rundt, men er ikke så god på detta så er ikke så lett å vite hva jeg skal ta.

??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...