Simkin Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) kan noen forklare meg hvordan dette henger sammen? tenker da på 4:5, 5:6, 1:1 og 1:2 evt hvor kan jeg lese om det? hva har de forskjellige å si når man overklokker? Endret 28. oktober 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Minne divider betyr at minnet kjører på en viss hastighet i forhold til FSBen. Hvis FSBen feks er på 200Mhz, og du har en divider på 1:2 så kjører minnet på 400Mhz. Divider har mye å si når man overklokeker for da kan man tilpasse ram-hastigheten med fsb-hastigheten slik at begge kan kjøre på (tilnærmet) maks av hva begge klarer, hvis man er heldig i alle fall. Du kan lese divider i BIOS, men der står som oftest ram-hastigheten oppført i rent Mhz-tall, eller så kan du laste ned cpu-z der står det oppført slik som du er ute etter. Håper dette gjorde det litt klarerer. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 hm.. men er det ikke hastigheten som spiller noen rolle her? altså på mitt hovedkort kan jeg velge hvilken hastighet jeg vil selv på rammen.. hva har da divider å si? min kjører nå 450mhz med 5:6 divider. ram er PC8500 cpu 378x9 ville jeg hatt bedre ytelse om det var 1:1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå