ZombieBobie Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Hei, kjøpte en laptop tilbake i 2004 som jeg har hatt utall problemer med. Laptopen har blitt brukt som normalt (dvs stillestående når på, og frakt i laptopbag til og fra jobb) og ikke vært mistet i gulvet o.l. (Den har stort sett stått stille da man må ha i strøm pga batteriet ga opp etter litt over 1 og 1/2 år.). Problemet er at laptopen fungerer greit, men at den går i nesten sort skjerm nå og da. Dvs. man kan så vidt skimte det som ligger bak. Min teori er at dette er fordi inverteren som gir backlight til lcd skjermen fusker (eller noe i den duren). Har også problemer med tikkelyder, særlig når den blir varm. I tillegg, så faller det stadig skruer av lcd skjermen (på kantene) - av 8 skruer er det 4 igjen. En skrue på undersiden har også falt ut. (dog ikke i noen kritisk posisjon). En dag lagde også cpu-viften merkelige lyder så jeg skrudde opp oversiden av laptopen (enkelt å ta av tastaturet) og fant en plastikk-bit (så ut som den hadde tilhørt et skruefeste) i cpu-viften. Alt i alt har kvaliteten på den vært begredelig, og eneste grunnen til at jeg ikke har sendt den tilbake før var fordi garanti-tiden kun gjaldt to år, og at jeg ikke var altfor plaget da jeg har en vannkjølt desktop som jeg stort sett bruker. Men - så vidt jeg vet er det vel 5 års reklamasjonrett på laptoper, så da kan jeg vel uansett sende den inn? Laptopen hare blitt sendt til reklamasjons-rep. 2 ganger allerede, først fordi dvd-romen ikke fungerte, og andre gangen fordi den ikke ville lade. Har webbutikken som solgte den ansvar for å reparere den gratis til tross for at garantien har gått ut? Er vel så at reklamasjonstiden er lovpålagt og garanti er en bonus gitt av selger er det ikke? Har man rett til nytt produkt etter 3de feil er oppdaget? Takker for svar PS: Hvis tråden er feilpostet, må gjerne moderator flytte den. -Zomb Endret 28. oktober 2007 av ZombieBobie Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Så lenge det er innen for de fem årene reklamasjonsretten gjelder skal butikken reparere den kostnadsfritt for deg. Dersom maskinen har vært inne til reparasjon for tredje gang pga samme feil har man rett til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå