Gå til innhold

Rette ut ryggen

Anbefalte innlegg

Tren både korsrygg og øvre del av ryggen du! Sammen med mage, selvsagt! Regner med at ting vil rette seg av seg selv da! :)

Du kan også tenke på hvordan holdning du har i hverdagen og rette litt på deg selv!

- Hodet litt opp

- Rett i ryggen

- Skuldrene litt bakover

Håper det hjelper! En dårlig holdning virker sløvt! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sover også på magen (prøver å sove på ryggen, men har ond pute så klarer ikke!). Har lest at dette ikke er anbefalt, men vet ikke hvorfor.

Jeg googlet litt dette med å sove på ryggen/magen, og fant ut noe overraskende. Jeg husker spesielt på ungdomsskolen da jeg fikk kommentarer for at jeg alltid så trøtt ut, pga blå under øynene. Tingen var at jeg alltid fikk tilstrekkelig søvn, og i følge artikler jeg nå fant på nettet viser det seg at folk som har hatt problemer med dette, ofte har sovet på magen. Når en sover på magen, blir fjeset "trykt" mot puten, slik at ansiktet kan bli slitent i følge artiklene..

Tipper at jeg kommer til å prøve å sove på ryggen fra nå av.

Lenke til kommentar
Jeg sover også på magen (prøver å sove på ryggen, men har ond pute så klarer ikke!). Har lest at dette ikke er anbefalt, men vet ikke hvorfor.

Jeg googlet litt dette med å sove på ryggen/magen, og fant ut noe overraskende. Jeg husker spesielt på ungdomsskolen da jeg fikk kommentarer for at jeg alltid så trøtt ut, pga blå under øynene. Tingen var at jeg alltid fikk tilstrekkelig søvn, og i følge artikler jeg nå fant på nettet viser det seg at folk som har hatt problemer med dette, ofte har sovet på magen. Når en sover på magen, blir fjeset "trykt" mot puten, slik at ansiktet kan bli slitent i følge artiklene..

Interessant... En annen ting er jo at det kan være bedre for nakken å sove på ryggen. Tenk over det - det er ganske unaturlig å ligge med nakken vridd til siden og litt opp i flere timer i strekk. Men her spiller vel også flere faktorer som madrass og pute inn.

Lenke til kommentar

Har også en bua "Donald Duck"-rygg. Har trent en stund, har ikke akkurat merka at den har retta seg ut. Er ikke noe plaga av det, annet enn at situps blir litt snodig (får jo ikke til å ha korsryggen mot gulvet når jeg bua som mumidalen), og at jeg alltid blir litt betenkt når jeg ser meg selv i speilet på treningsstudioet når jeg tar knebøy og markløft, ser liksom ut som jeg har svai i ryggen (selv om jeg føler at jeg har den rett).

Lenke til kommentar

Interessant... En annen ting er jo at det kan være bedre for nakken å sove på ryggen. Tenk over det - det er ganske unaturlig å ligge med nakken vridd til siden og litt opp i flere timer i strekk. Men her spiller vel også flere faktorer som madrass og pute inn.

Du beveger deg når du sover, så det klarer du aldri å kontrollere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...