LucarioX Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Håper vi en gang får en HDD til Wii`en. Ser ut som om Nintendo vet om problemet og har diskutert det. Se her: http://www.n-gamez.com/dk/nyheder.php?merid=2495 Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Håper det blir noe av det da Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Ja, men høres ikke helt slik ut på dem Lenke til kommentar
Mortis747 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vis det ikke blir noe av det, så er det et dårlig valg de tar Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 A lot of the games for WiiWare that have been submitted so far are smaller in size, so they're not gonna take up a ton of your drive. But the way that we look at it is, we really don't want people storing every single game they buy on their drive. When you buy a game, it's yours forever, so you can delete it, and go back and get it at any time you want. In a way, we liken it to putting music on your iPod; you listen to it for a while, and then you get tired of it, and you pull it off, and you put some new stuff on. Hva i all verdens navn å rike er det slags tankegang? Vær gang jeg har lyst å spille et nytt spill må jeg slette det gamle, laste et ned på nytt fra en server, bare fordi Nintendo er for lat til å lage en HDD slik at jeg slipper? Med tanke på Wiiware spill, savegames og Classic games som kan lastes ned, er det simpel hen ikke nok plass på 512 Mb interminne, og det må da selv Nintendo klare å skjønne. Gud det gjorde meg irritert at de skal være så sneversynt. Om jeg kjøper et spill på Wiiware kanalen, vil jeg spille det når jeg vil, jeg vil ikke sette meg ned og laste ned de spillene jeg eier fra før av når jeg kunne ha lagret dem med letthet på en HDD. Det er greit at Nintendo ikke vil at jeg skal lagre spillene mine, men nå er det nå slik engang at det er min konsoll og jeg vil ha valget, jeg vil ikke at Nintendo skal velge for meg. the way that we think about friend codes is, when folks are online, and they want to play, they typically want to play with their friends. And so, they want to keep it to groups of people they know. We've seen, in the feedback we've gotten, that people don't mind the friend codes. They like them, because it keeps them playing with the friends that they do know, and it keeps their games "undisturbed," if you will. Og hva er problemet med å sende ut en "Mister Pedo wants to be friend with you" på en beskjed til din Wii og valget "accept" eller "decline"? Igjen, Nintendo skjønner ikke hvor lett det kan gjøres, de tenker i rette baner, men de tenker med rompa fremfor hodet og det gir somregel slike resultater. Jeg liker ikke å måtte taste inn en lang kode med Wiimoten når jeg vet det kan gjøres lettere enn det er, om jeg vil bli venn med noen, ja hvorfor ikke, de fungerer på lik linje som Gamertagen til X360, bare med den forskjellen at har du skrevet inn Gamertagen så blir det sendt et automatisk brev til eieren av gamertagen og da kan du velge ja eller nei på den forespørselen. Nintendo har 2 markeder å tenke på med Wii, hardcore og casual gamers. De må slutte å tenke bare på 1 side og tenke at der faktisk er 2 sider de må tenke på. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tror eneste grunnen til at dere 'hardcore' spillere vil ha HDD, er fordi man ser jo selvfølgelig homebrew/modding muligheter ved det. Personlig mener jeg Nintendo gjør det rette, det er rett og slett ikke behov for det, ikke minst for å gjøre det 'litt' vanskeligere for modderne.. Vi får nå heller se hva som skjer i fremtiden, om det vil bli behov! Kan ikke sitte her å mene at man MÅ ha hdd enda.... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tror eneste grunnen til at dere 'hardcore' spillere vil ha HDD, er fordi man ser jo selvfølgelig homebrew/modding muligheter ved det. Min personlige mening er at man må ha lagringsplass et eller annet sted, rett og slett fordi jeg vil ha en Demochanel til Wii-spill. Og når man ser hva de tenker med de friends-codene sine, så lurer jeg på hva de har drukket for noe. Kan ikke forstå at noen som faktisk lager en så innovativ konsoll, lager noe så dårlig. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Håper vi en gang får en HDD til Wii`en. Ser ut som om Nintendo vet om problemet og har diskutert det. Se her: http://www.n-gamez.com/dk/nyheder.php?merid=2495 Sorry, men har du lest artikkelen du linker til? Det er tydelig at Nintendo er like urokkelige som før, og det virker ikke som de diskuterer noe som helst. Jævla idioter! Ble hissig av å lese den artikkelen. Og det er tull med at folk vil bare spill med venner online. Få har så mange Wii-eiere til venner at de alltid har noen å spille med online. Hvis en gjeng har det moro online, hvorfor skal ikke de kunne legge hverandre til slik at de kan spille seinere?! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har lest hele artikkelen. Men om DU leser artikkelen leser du kanskje at det står at "Nintendo diskuterer venne koder og HDD" Synes selv FC og lagrings mulighetene er for dårlige Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg tror eneste grunnen til at dere 'hardcore' spillere vil ha HDD, er fordi man ser jo selvfølgelig homebrew/modding muligheter ved det. Personlig mener jeg Nintendo gjør det rette, det er rett og slett ikke behov for det, ikke minst for å gjøre det 'litt' vanskeligere for modderne.. Vi får nå heller se hva som skjer i fremtiden, om det vil bli behov! Kan ikke sitte her å mene at man MÅ ha hdd enda.... For å svare for meg selv, du er så langt på Finnmarksvidda så det lar seg gjøre med det øverste utsagnet. Men når Nintendo lanserer WiiWare, nye kanaler og flere spill på Virtual Console, så sier det seg selv, 512 Mb er alt for lite. Om de og har planer om en Demo channel så er vi så langt ifra fornøyd med 512 interminne, og jeg vil ikke ha det på en slik måte at jeg må laste ned spill jeg har kjøpt igjen og igjen og igjen. Det er så tungvint som det lar seg gjøre. Du ser ikke behovet, jeg ser behovet. Vi er forskjellig slik sett. Men hva ville vært gærnt ved å gi valget, du har blitt fornøyd fordi du har ikke trengt å tenke på den og jeg hadde blitt fornøyd fordi jeg ville ha det. Vinn vinn situasjon. Alle er glade. Som jeg har sagt, når Nintendo har fått ut alle tilbudene sine, i tillegg til flere spill på Virtual console, så blir behovet for mer plass utover de 512 Mb gjeldene. Jeg har vel 900 blocks igjenne, mye grunnet at jeg har flyttet Wiien lengre fra access punktet og får ikke kontakt med internett enda. Når jeg har fått fingeren ut av rattata og fikset problemet, vil de 900 blocks jeg sitter med fort reduseres til noe mye mindre ettersom det er noen virtual spill jeg har lyst på. Så da sitter jeg, med plass problemer, og Wiiware er ikke lansert enda. Er det ikke behov for det? Nei selvfølgelig ikke, jeg kan jo bare slette de jeg ikke spiller og laste dem ned når tiden kommer. Men da spør jeg, hvorfor gjøre det så innmari vanskelig når det kan gjøres lettere, og det uten noen store problemer? Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Jeg har lest hele artikkelen. Men om DU leser artikkelen leser du kanskje at det står at "Nintendo diskuterer venne koder og HDD" Synes selv FC og lagrings mulighetene er for dårlige Hehe. Det er det som er overskriften ja, men det stemmer jo ikke overens med innholdet. I hvert fall ikke som jeg forstod det. Nintendo virker mindre villige til å forandre nå enn noen gang før, bare fordi de svarer på spm. betyr vel ikke at de vurderer å høre på oss? (Da mener jeg alle som mener de er idiotiske på disse punktene, dvs. hele spillverden) Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kan ikke sd-kort benyttes til virtual console spill og demoer da ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 SD kort kan benyttes, og tror ikke det er lenge før Wii støtter de 8 Gb kortene som er på vei (den ofesielle støtten ligger på 2 Gb men enkelte 4 Gb kort fungerer). Synes bare Nintendo gjør noen rare valg her, de øker tilbuet for nedlastbart innhold men gjør ingen ting med lagringsplassen. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Det hjelper ikke at hastigheten på hvor for du kan laste ned hittil er veldig lav, og at du ikke kan spille mens du laster ned. Lenke til kommentar
Mr. Needlemouse Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) Kan ikke sd-kort benyttes til virtual console spill og demoer da ? De kan benyttes, men kun som backup. Man kan ikke kjøre spillene direkte fra SD-kortet. Jeg ser ikke noe behov for harddisk dersom Nintendo ikke har planer om en Wii demo channel. Men SD-kort støtte er en annen sak. Det er ikke tvil om at det interne minnet i Wii'en ikke vil være nok om et eller to år. Derfor er det trist at Nintendo har et så forvrengt bilde av hva vi vil gjøre med spillene våre. Super Smash Bros Brawl har dog fått meg til å lure på om en update kan være på vei. Taking snapshots Stage builder I begge modusene er det mulig å lagre data på SD-kortet. Jeg går ut i fra at man kan hente data direkte fra SD-kortet mens man spiller SSBB. Da burde det vel være mulig å gjøre noe lignende for virtual console og wiiware? Jeg har ikke noe særlig imot friendcodes. Mitt store problem med dem er at det er forskjellige friendcodes for hvert spill. Hadde det vært en friendcode å forholde seg til hadde det vært så uendelig mye bedre. Anonymiteten hadde fortsatt blitt bevart og Nintendo hadde ikke trengt å frykte søksmål fra sinte mødre fordi SotraPedo hadde sporet opp nickene til småbarna i nabolaget. Endret 30. oktober 2007 av Bruskork Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) For min del fremstår online løsningen på Wii som reint vas, og disse friends kodene er ubrukelige.Tungvint og lite motiverende å legge til folk på lista med dette tullet her. Nintendo har prioriteringene på feil plass meiner eg, noe de har vist med disse flotte kanelene de spyr ut i ny og ne. Men støtte for større SD-kort hadde jo hjulpet litt, men det er for dumt å ikkje kunne tilby ein demo kanal. Er jo ikkje akkurat slik at man hadde hatt vondt av å fått testet spillene før man kjøper dem. Og som kjent er det jo mye søppel spill ute og går på Wii Endret 30. oktober 2007 av Mala Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 For min del fremstår online løsningen på Wii som reint vas, og disse friends kodene er ubrukelige.Tungvint og lite motiverende å legge til folk på lista med dette tullet her. Nintendo har prioriteringene på feil plass meiner eg, noe de har vist med disse flotte kanelene de spyr ut i ny og ne. Men støtte for større SD-kort hadde jo hjulpet litt, men det er for dumt å ikkje kunne tilby ein demo kanal. Er jo ikkje akkurat slik at man hadde hatt vondt av å fått testet spillene før man kjøper dem. Og som kjent er det jo mye søppel spill ute og går på Wii Jeg synes Nintendo virker som de famler rundt i blinde når det kommer til online. Vennekoder gjør at online delen føles som noe for barn og foreldre og lager en del ekstra jobb for deg da du faktisk må kjenne personene for å spille med dem (utenom å søke rundt på forum som her da). Til og med funksjonen for e-post er vanskelig å benytte, og stress med å sende Mii rundt omkring. Selvfølgelig en person som sitter foran Wiien og gidder å sette seg inn i alt det der, har muligens bedre erfaringer med det systemet, men da jeg bruker min Wii heller lite så blir alt kronglete når det kommer til mail og online. I tillegg så er webshoppen utrolig treig, og blocks igjen av minnet forstår jeg ingenting av. Hvis jeg har 600 blocks igjen så kan jeg like godt stikke fingen i munnen, og deretter putte den opp i luften å sjekke vindretningen for 600 blocks sier meg ingenting. Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg elsker tankegangen til nintendo.. men, akkuratt på online og lagring tar jeg langt avstand fra hva de driver med.. Ikke att online spilling er viktig for meg.. men, jeg liker i alle fall ha muligheten.. Dessuten hadde det vært veldig fint med en demo channel til Wii.. Til alle konsollene er det Wii'en som jeg mener trenger det mest også.. siden gameplayet er såpass forskjellig fra spill til spill.. Det hadde vært greit og få en liten smak for å se om du liker det før du bruker 500kr... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror eneste grunnen til at dere 'hardcore' spillere vil ha HDD, er fordi man ser jo selvfølgelig homebrew/modding muligheter ved det. Nei, grunnen er at det er veldig mye data som skal lagres. Dessuten slutter flashminne å fungere etter X antall skrivninger! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Jeg tror eneste grunnen til at dere 'hardcore' spillere vil ha HDD, er fordi man ser jo selvfølgelig homebrew/modding muligheter ved det. Nei, grunnen er at det er veldig mye data som skal lagres. Dessuten slutter flashminne å fungere etter X antall skrivninger! Slutter det å fungere? Skjønner ikke hvordan det kan gå, uten Flashminne er vel Wii`en ødelagt? Kan du forklare litt mere rundt dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå