Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ubehag i Ryggen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 15 år.

For litt siden sto jeg opp en morning og hadde store smerter i pungen og rundt, etterhvert fant jeg ut jeg hadde en kul der og gikk til legen, jeg tok ultralydunderskøkelse og det viste seg at det ikke var noe farlig. For noen dager siden skulle jeg løpe for å rekke bussen, plutselig hosta jeg og fikk enorme smerter på venstre side av ryggen kjentes ut som når man blir slått på den nerven i albuen som gjør vondt, fikk et slags skjokk i ryggen som varte i cirka 5-10 min eller noe, etter det har jeg hatt ubehag i venstre side av ryggen og litt på høyre side.

Noen som vet hva dette kan være??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Akkurat når jeg skal lage en tråd om dette samme, dukker denne opp. :D Jeg har smerter i venstre del av korsryggen. Har hatt det før for noen år siden og da måtte jeg til legevakten. Der fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle hvile og ta det med ro. I går da jeg spilte badminton i Stavanger etter en 3 timers biltur fikk jeg tendenser til det samme. Nå fikk jeg det igjen, da jeg inntok en "dårlig stilling" på¨stolen min. Jeg satser på at det går vekk.

Lenke til kommentar

Hei.

Dere har nok fått noe som kalles for "lumbago." Et medisinskbegrep som betyr "korsryggsmerter."

Lumbago kan komme av mye, og de vanligste er pga. sittestilling, disk prolaps, bechterev og hjernehinnebetennelse.

Til "gjesten", anbefaler jeg, at du ta kontakt med legen. Og be om en røntgen undersøkelse for disk prolaps.

vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...