AnaXyd Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg bruker ihvertfall ikke <hx> så mye selv. Justerer heller fonten via CSS.. Hva med å sette på en bakgrunnsfarge da? Men funket det? Ta gjerne og titt på kildekoden til siden jeg snekrer: www.tendoub.no Kanskje du får noe inspirasjon.. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Overskrifter er der for å brukes. Det er god praksis å bruke h1 til logografikk eller tekst-overskrift som er global for hele nettstedet, h2 for sideoverskrift og h3-h6 for overskrifter i teksten og ellers. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 4. november 2007 Forfatter Del Skrevet 4. november 2007 (endret) Så heller bruke <p> og justere større font via CSS? Og gje paragrafen ein klasse? Har background-color: #FFF; på både #container og #content, men det er framleis eit lite (200px kanskje?) mellomrom. Edit: Haraldson: Så å bruke <h3> hadde vert betre til det enn <h2>? Endret 4. november 2007 av überSviker Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Jeg pleier å gi den en klasse ja, eller bruke <span class="">. Merkelig dette mellomrommet ditt, men det er sannsynligvis et element som er synlig, som ikke har en farge på seg. Siterer en her på forumet: <h1> skal alltid være øverste nivå, <h2> skal være andre nivå, <h3> skal være tredje nivå, osv. <hx>-tagger skal aldri brukes til noe annet enn overskrifter som følger strukturen beskrevet over. <h1>Sidetittel</h1> <p>.. noe tekst som beskriver inneholdet f.eks, altså en slags ingress </p> <h2>Underoverskrift</h2> <p>Første avsnitt</p> <p>Andre avsnitt</p> <h2>Underoverskrift 2</h2> <p>Første avsnitt</p> <h3>Underoverskrift for underoverskrift 2</h3> <p>...</p> osv. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Foreslår du å bruke span class="" istedenfor overskrift nå, AnaXyd, eller er det bare jeg som blingser? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Nei, jeg svarer til det første han spør om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå