Knut__ Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Har et snodig problem, som jeg håper noen har kan hjelpe meg med. Etter at jeg flytta PCen fra hyblen-->hjem i jula og tilbake til hyblen har det oppstått et problem jeg ikke kan forstå. Den starter ikke opp når jeg trykker på knappen. I begynnelsen var det bare å dra ut kablen bak og sette den i igjen og så startet den (noen ganger måtte jeg prøve flere ganger og slette CMOS). Men nå har den slått seg helt vrang. Starter ikke selv om jeg sletter CMOS eller lar den stå enstund. MEn så plutselig starter den og jeg får stile BIOS og deretter må jeg prøve å starte igjen. Når den starter vanlig kommer det en pipelyd i det den er ferdig med å telle minnet, men når den ikke vil starte opp kommer det ikke no bilde på skjermen eller no pipelyd, men alle viftene starter og jeg hører to klikk fra PSUet (tror jeg). Har forsøkt å løsne alle ledninger, minnebrikker, tilleggskort o.l. uten hell. Det var vel det, håper noen kan hjelpe meg og lokalisere problemet! Aopen (maxi tower, med 300W PSU) Abit KT7-Raid 1300Mhz Duron 256+128Mb ram er vel de specs som er viktig. Husker ikke hvilke BIOS jeg kjører,men er noe av det nyeste og den har funka greit lenge! MVH Knut Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Prøv å dytte bakenden på PSU'en oppover (den enden som er lengst inne i kabinettet) mens du prøver å skru den på. Hvis dette funker så kan du se etter et skruefeste øverst bak. Har hatt ca. samme problemet med 2 AOpen PSU'er selv. Edit: Bare et forslag. Er ikke sikkert det er det som er feilen hos deg. Lenke til kommentar
adyton Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 sikker på at atx kontakten(fra power til hoved kort) er intakt og er helt nede? Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Ha den på hele tiden ( Hvis den starter da ) Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hadde EKSAKT samme problem.... Maskina skrudde seg på bare ved å putte i kontakta på PSU, og etterhvert startet den så si aldri. Problemet var hk, det var helt nytt, så jeg fikk tilsendt nytt, hvis det var etter at du fraktet det, kan det være at det har blitt skadet under frakt. Anbefaler deg å skaffe nytt hk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå