vbjornevik Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei. skal lage vafler, men finner ikke oppskrift Noen som kan hjelpe meg? Jeg har ikke meierismør og ikke kardemomme.. på forhånd takk! Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Skal ikke ha kardemomme i vafler da! 0,5 L mel 0,7 L melk 2 egg 3 ss smør (eller olje) 1-2 dl sukker Endret 28. oktober 2007 av kmfdm Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 4 egg 400 g sukker 1 kg hvetemel 1 liter h-melk 1 ts natron 1 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver 3 dl seterrømme 250 g smør/margarin Holder til 30 vafler Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Har ikke rømme heller Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) MÅ ha kordemomme i vafler! Det er det som skiller vanlige vafler til ekstremt gode vafler. Men det må være hel kordemomme du rasper/knuser selv. Er enorm forskjell. Nå fikk jeg lyst på noe godt gitt. Endret 28. oktober 2007 av Åsmund Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Rømme er i tillegg egentlig det, da. Til når vaflene er ferdige Lenke til kommentar
FamiliarSting Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vaflene mine alltid smaker dårlige, selv om jeg har prøvd forskjellige oppskrifter... Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Når du får til oppskriften, la vaflene steke litt ekstra så de blir mørke og stive. Det er vel en personlig ting men jeg synes de smaker bedre da. Tilbered med jordbærsyltetøy og brunost, helst geitost som legges ut på ene halvsiden og brett den andre over. Nytes med en scifi-serie og cola, pepsi max her hjemme. Hvis det er slik, bruk også et veldig gammelt jern, hadde et her som stekte de beste vaflene! Intet jern siden har stekt så gode...blir bare sånne lyse og slappe... Og kardemomme og rømme kan du stikke på hvilkensomhelst butikk og kjøpe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå