mtrolleb Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Hei alle sammen Hver gang jeg åpner computeren mot internett får jeg svart skjerm med jevne mellomrom. Skjermen blir helt svart i 2-3 sekunder. Det har også hent at den forble svart og jeg måtte reboote maskinen. Problemet har jeg hatt en stund og trodde først at det skyldtes skjermen en Sony X-black LCD. Jeg har hatt skjermen til service og det ble skiftet en del i skjermen, men problemet er dukket opp igjen. Svart skjerm får jeg utelukkende når jeg er på nettet (bredbånd) - ikke når jeg jobber lokalt. Jeg har installert windows XP Pro. Er det noen som har hatt lignende problemer? På forhånd takk Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 konflikter hardware ? feil med nettverket ? virus ? feil med nettleser ? er det likt uansett nettside ? Lenke til kommentar
mtrolleb Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Takk for svaret ! Ja, det er det ... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 (endret) det er kanskje dumt å spørre om det, men har du fått teste skjermen mot en annen pc med det samme bredbandet eller en anne skjer mot din pc og bredbandet . det høres lit rart at du skal miste bilde bare når du kobler til internnett gjennom bredbåndet ditt. jeg kom til å tenke på om det kunne skyldes skjermkortet på en alle annen måtte. du skriver at skjerme blir svar kun når du er på internett bare for å våre helt sikker får du til å gå av internett , og bildet kommer tilbake. jeg kom til å tenke på at hvis du hver gang lot det gå en stund får du gikk på inernet at skjermkortet streiket for di det var varm . særlig hvis det gikk like lang tid hver gang har du prøv noe program/spill som er lit krevende for skjermkortet ? eller kontrollert om det blir for varmt etter en stund . det kan jo også være skjermen som ikke er skikelig reparert . Men jeg ser ikke de som sanynlig dog muligheter nå der . (det er for tilfeldig at skjermen skal feile kun når du går på internettet ) derimot så må det være noe med bredbåndet. er maskinen koblet til ander maskiner ( hjemme nettverk) hhvordan er den koblet til internnett ? det er lit forskjellig hvordan de forskjellig leverandørene gjør det noen kobler gjennom den gamle telefonlinje via en boks/ modem. andre ganger brukes den gamle tv kabelen med modem. andre ganger brukes fiber via en slags terminal ( det som jeg har ) noen bruker også et program for å sette opp tilkoblingen. siden jeg ikke har prøv den varianten selv kan det hende at det er et program som skal styre forbindelsen. da kan det hende at det er dette programmet som skaper uorden i systemet nå vet jeg heller ikke om disse progrmene er i bruke lenger mye av dette blir egentlig bare spekulasjoner , men er jo verd å undersøke . Endret 29. oktober 2007 av elg-elg123 Lenke til kommentar
mtrolleb Skrevet 1. november 2007 Forfatter Del Skrevet 1. november 2007 Jeg setter stor pris på at noen reagerer og svarer på mitt problem. Jeg er ikke sikker på noen ting og vi har ikke sjekket med en annen skjerm. Vi er koblet opp i et lokelt nettverk via en router og den andre maskinen er ikke berørt av problemet. Siden skjermen har vært til service (den er ikke eldre enn 2 år) og fungerer utmerket når den brukes lokalt til brevskriving, postsending, skriving av html på web etc. uten at den blir svart går jeg ut fra at det ikke er skjermen eller skjermkortet som er gående. Vi har også tenkt på muligheten at det er en bestemt webside som forårsaker fenomenet men dette er ikke avhengig av hvilken webside vi har aktivisert. Vi har også kjørt en fullstendig virussjekk. Vi kan selvfølgelig prøve den andre skjermen (som er maken til min) vi har - man kan aldri vite selvom det høres sprøtt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå