Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen takler ikke spill.

Anbefalte innlegg

Hei..!

Nå som jeg har oppgradert PC-en min, så har jeg en del problemer med spill.

Når jeg skal starte Armed assault, så kommer ikke intro opp, i menyen vises kanskje 20% av bildet, det er svart/hvitt med artifacts.

Når jeg prøver å kjøre Stalker og Bf2142, så får jeg inn lyd, men ikke noe bilde i det hele tatt. Det vil si de to første gangene jeg startet bf2142, så fikk jeg bilde og alt, men ikke etter det. Når det gjelder 2142, så har det vært sånn på min tidligere pc å.

Forøvrig så får jeg til å spille Company of heroes og Rome: Total war uten problemer.

Jeg har oppdatert directx, drivere til grafikkort og nforce..

Følgende oppsett:

Amd 6000+

Asus m2n32-sli deluxe

Club3d 8800GTX

4 GB Geil ram

MIST 500W

Windows Vista Ultimate 32

Kom gjerne med forslag og kontrollspørsmål!

Endret av MBrandt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er at du har 4 GB RAM. Har det samme selv, og får ikke startet ArmA. Hvis du leser forumet til BI, vil du se at mange sliter med samme problem. Jeg slo av noe greier i BIOS slik at hovedkortet bare finner 3 GB minne. Da går alt veldig bra.

Teit problem egentlig, og synd de ikke har gjort noe med det. Første gangen jeg har hatt for BRA maskin til å kjøre et spill.

Edit: Dette problemet gjelder kun for ArmA. De andre kan jeg ikke hjelpe deg med.

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Hei!

Takk for alle svar!

Jeg har så og si oppgradert alt, utenom dvd-rom.. Så ja, jeg har installert nytt OS.

Ja jeg har koblet til alle strømkablene i grafikkortet.

Darth Kjell: Ja, det hørtes forferdelig merkelig ut. Rart at de ikke har fikset det i patch. Men du får samme problemer som meg altså? Svart/hvitt bilde i hovedmeny, med artifacts?

Jeg har forøvrig MIST 500W, sorry, glemte å nevne det.

Lenke til kommentar

For et forferdelig tåpelig problem altså... Jeg går ut i fra at de følger med på sine egne forum, og derfor vet om det. Satse på at det fikses i neste patch! Kommer ikke til å orke å ta fjerne 1gb ram hver gang jeg skal spille Arma.. Kanskje litt da, må se hvordan det er å spille med bra grafikk.. hehe.

Men er det ingen som kan hjelpe meg med de andre problemene mine? Det er vel strengt tatt en ting som feiler både stalker og 2142, siden jeg har lyd på begge men ikke bildet.

Jeg kommer til å omkomme av spilleabstinenser....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...