Gå til innhold

Finner harddisk, men ikke i "min datamaskin"

Sindra

Anbefalte innlegg

Heisann & godmorgen! :)

Jeg har et ørliteproblem, som jeg tror det egentlig finnes en relativt lett forklaring på, uansett, her er det;

I den siste tiden, har jeg samlet sammen en del gamle godbiter fra diverse dataer, og bygget meg en fungerende, dog gammel pc (faktisk den jeg sitter å skriver på nå ;) ) Den fungerer helt flott, men jeg klarer ikke finne "master - slave" harddisken i min datamaskin...! Meeen, når jeg taster meg inn i bios, eller enhetsbehandling for den saks skyld, står harddiske oppført :hmm:. Enhetsbehandling mener det ikke er noe feil med den btw, det står ivertfall noe slikt når du trykker innpå den :roll:

Kjapp oppsummering; jeg har satt inn to harddisker, men kun "c" driver står oppført i "min datamaskin", den andre finnes, men kan ikke brukes på en måte ;)

Noen som har vært borti dette problemet før, og eventuellt har en smart løsning å komme med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er harddisken ødelagt? Prøv i en annen maskin?

Den er ikke ødelagt, låner den fra en kompis, som brukte den rett før jeg monterte den i min egen datamaskin. Når jeg går inn på enhetsbehandling (i windows) finner jeg harddisken, som ifølge denne applikasjonen, skal være helt iorden... :hmm:

Lenke til kommentar

*tillegg*

Master-slave er noe du ikke finner i...Min Datamaskin.

Master-slave er noe du må utføre manuelt/fysisk, med å sette riktig jumper setting på hardiskene, når de koples på ide/ata kabler.

Diskbehandling finner sted i ...Diskbehandlingen og ikke i Enhetbehandling.

Høyreklikk på Min Datamaskin...velg Behandle....velg Diskbehandling.

Her ser du diskene dine som disk 0, disk 1 osv, og i felt til høyre ser du partitioner/volumer på disken det gjelder.

Lese eventuelt feilmeldninger der...før du prøver på noe.

Som du forstår du trenger å vite hva du har, hvor og hvordan det skal koples på hovedkort.....osv.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...