Sindra Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Heisann & godmorgen! Jeg har et ørliteproblem, som jeg tror det egentlig finnes en relativt lett forklaring på, uansett, her er det; I den siste tiden, har jeg samlet sammen en del gamle godbiter fra diverse dataer, og bygget meg en fungerende, dog gammel pc (faktisk den jeg sitter å skriver på nå ) Den fungerer helt flott, men jeg klarer ikke finne "master - slave" harddisken i min datamaskin...! Meeen, når jeg taster meg inn i bios, eller enhetsbehandling for den saks skyld, står harddiske oppført . Enhetsbehandling mener det ikke er noe feil med den btw, det står ivertfall noe slikt når du trykker innpå den Kjapp oppsummering; jeg har satt inn to harddisker, men kun "c" driver står oppført i "min datamaskin", den andre finnes, men kan ikke brukes på en måte Noen som har vært borti dette problemet før, og eventuellt har en smart løsning å komme med? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Er harddisken ødelagt? Prøv i en annen maskin? Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Er harddisken ødelagt? Prøv i en annen maskin? Den er ikke ødelagt, låner den fra en kompis, som brukte den rett før jeg monterte den i min egen datamaskin. Når jeg går inn på enhetsbehandling (i windows) finner jeg harddisken, som ifølge denne applikasjonen, skal være helt iorden... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Diskbehandling er jo den opplagte plassen å sjekke først. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) *tillegg* Master-slave er noe du ikke finner i...Min Datamaskin. Master-slave er noe du må utføre manuelt/fysisk, med å sette riktig jumper setting på hardiskene, når de koples på ide/ata kabler. Diskbehandling finner sted i ...Diskbehandlingen og ikke i Enhetbehandling. Høyreklikk på Min Datamaskin...velg Behandle....velg Diskbehandling. Her ser du diskene dine som disk 0, disk 1 osv, og i felt til høyre ser du partitioner/volumer på disken det gjelder. Lese eventuelt feilmeldninger der...før du prøver på noe. Som du forstår du trenger å vite hva du har, hvor og hvordan det skal koples på hovedkort.....osv. Endret 28. oktober 2007 av wiberos Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2007 Takker for svar! Burde jo selvsagt ha plassert jumperen på riktig plass, men klarte å glemme dette;) Nå fungerer PC-en, med to harddisker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå