Gå til innhold

Dine beste julefilmer (Liste i første post)

Panerai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den anbefales stekt.

Er jo mye bedre kokt.

Nei! Selve filmrullen bør taes ut fra kassetten og stekes med en butanbrenner. Det gir bedre kvalitet og farger. Men man må holde filmrullen 2-3 cm fra flammen, ellers går rullen i stykker. Man bør heller ikke steke den for lenge. Kunsten er å få dem stekt så de ligner på gyldne potetflak. Det kan minne litt om marsmallows.

Lenke til kommentar

Disney's Julefilmer på NrK må jeg ha med meg hver jul. Særlig kommer jeg i julestemning av Julenissens verksted. Helt utrolig morsom tegnefilm, og jeg ler hver gang jeg ser alven som maler sjakkbrett eller når de skremmer dukkene med en edderkopp, selv om jeg har sett den sikkert 30 ganger. Ha-ha!

Her er originalen fra 1932:

Se filmen hos Youtube

Og mange andre julefilmer som er nevnt allerede før i tråden. Men har noen nevnt Santa Claus fra 1985 med Dudley Moore? Den får meg i julestemning. Og Miracle on 34th Street (1947) er knallgod.

Lenke til kommentar
Disney's Julefilmer på NrK må jeg ha med meg hver jul. Særlig kommer jeg i julestemning av Julenissens verksted. Helt utrolig morsom tegnefilm, og jeg ler hver gang jeg ser alven som maler sjakkbrett eller når de skremmer dukkene med en edderkopp, selv om jeg har sett den sikkert 30 ganger. Ha-ha!

Her er originalen fra 1932:

Se filmen hos Youtube

Og mange andre julefilmer som er nevnt allerede før i tråden. Men har noen nevnt Santa Claus fra 1985 med Dudley Moore? Den får meg i julestemning. Og Miracle on 34th Street (1947) er knallgod.

Santa Clause fra 1985 gjekk på tv2 filmkanalen i dag, fantastisk julefilm, den fekk meg i julestemning.

Home Alone 1,2 (3)

Die Hard 1,2

Snekker Andersen

Tre nøtter til askepott

Reisen til julestjernen

Alle donald, mikke mus og Langbein filmene på tv2

Tar for lang tid å rammse opp alle, det er så mange :xmas::xmas:

For 3 - 4 år siden gjekk det noen gode julefilmer på tv2 klokka 4, er det noen som husker navnet på dei filmane?

Endret av scaperrow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...