Gonzolaz Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Disney sin versjon av A Christmas Carol er kanskje den største gjenngangeren hos meg, hadde den på VHS men har nå skaffet den på DVD, syntes det er overraskende bra fra Disney. Kjøpte akkurat The Nightmare Before Christmas på blu-ray, elsker den filmen Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Flåklypa Grand Prix og Disney-filmen er Ole, Dole og Doffen ønsker seg at det var juleaften hver dag. Lenke til kommentar
TanTheMan Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 De gamle Disney-filmene om jul får meg alltid i stemning. Spesielt den hvor Skrue blir besøkt av en ånd som viser han fortiden, fremtiden og en alternativ nåtid (?). Slutter aldri å synes synd på Timmy. Grevinnen og hovmesteren er også viktig å få med seg, både på lille juleaften og nyttårsaften! Og Tre Nøtter Til Askepott. Begynner alltid å le første gangen han som har alle stemmene snakker som moren til Askepott ... De siste årene har jeg også sett Love Actually i jula, og det er umulig å ikke smile av enkelte øyeblikk i den filmen. Kanskje verdens koseligste ikke-tegnefilm-film. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Av filmer så er det Home Alone som får meg mest i den stemningen, den første aller mest. Disse filmene setter jeg alltid på når det nærmer seg juletider og storkoser meg med dem. TV2 og NRK bruker å sende noen kavalkader med gamle disney snurter med Donald og co, noe som jeg selvfølgelig bruker å titte innpå og kose meg med. Julen er full av tradisjoner, t.o.m på film fronten Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Kom på en film som gir meg julestemning nå; Ernest Saves Christmas Likte nok Ernest filmene bedre når jeg var yngre, men Jim Varney er morsom da Lenke til kommentar
CatharinaS Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Mine favoritter er Tre nøtter til Askepott, Reisen til Julestjernen, Kallanka(Donald miksen som sendes på julaften) A Christmas carol(de fleste filmatiseringer) og polarekspressen Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Mulig jeg er for ung, men hvorfor har så mange Die Hard på lista? Selv blir det ikke jul uten - Grevinnen og hovmesteren - Tre nøtter til askepott - Flåklypa Disse er et must, de fleste folk har nevnt gir meg og julestemmning, men er ikke et must å se. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Handlingen i Die Hard utspiller seg på julaften. Samtidig er det en knallgod film. Endret 12. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Nå har jeg faktisk laget en liste over julefilmer jeg har som mål å se i tiden fremover: Løven, Heksa og Klesskapet Prins Caspian Sølvstolen The Lion, The Witch And The Wardrobe (remake) First Blood Rocky Harry Potter And The Philosopher's Stone Harry Potter And The Chamber of Secrets Harry Potter And The Prisoner of Azkaban Harry Potter And The Goblet of Fire Harry Potter And The Order of The Phoenix King Kong (remake) The Golden Compass Gudfaren Love Actually Brazil Edward Scissorhands Sweeney Todd Batman Returns Gremlins Gremlins 2: The New Batch Lethal Weapon Lethal Weapon 2 Lethal Weapon 3 Hjelp, Det er Juleferie! Grinchen Scrooge Black Christmas Silent Night, Deadly Night Miracle On 34th Street The Nightmare Before Christmas Elf The Polar Express Alene Hjemme Die Hard De i kursiv har jeg ikke har sett før. Endret 18. november 2008 av GoreGalore Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Black Christmas fra 1974. En helt revolusjonerende film som passer i jula. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Black Christmas fra 1974. En helt revolusjonerende film som passer i jula. Woops, glemte å skrive den og Silent Night, Deadly Night på lista. Fikset det nå Har tross alt begge liggende i hyllen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Gled deg til Gremlins. Fin julefilm. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Gled deg til Gremlins. Fin julefilm. Gleder meg veldig Vet noen om toeren er bra? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Visste ikke det fantes en toer. Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Visste ikke det fantes en toer. Gremlins 2: The New Batch (1990) En venn av meg sier at den er bedre enn eneren. Den har også relativt overbevisende 6,0 på IMDb, så jeg satser på å få sett den også i år, om jeg får tid. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 The Polar Express The Nightmare Before Christmas Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 For min del er det ingen andre enn Christmas Vacation. Går som regel rett før jul hvert år, er utrolig morsom og får meg alltid i julestemning Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Jeg får faktisk den ultimate julefeel'en av Love Actually! Så den har jeg sett de siste årene sammen med kjæresten. Ellers er Christmas Vacation en selvfølge, samt Hjemme Alene. Heller ikke en guttekveld med Die Hard på skjemaet kan slå feil. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Ingen er bedre enn Gremlins. 2'ern er også ganske brukbar, såvidt jeg husker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå