Gå til innhold

Dine beste julefilmer (Liste i første post)

Panerai

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tegnefilmen om snømannen...(den scenen hvor gutten og snømannen flyr over landet, den herlige musikken) husker ikke hva den het men jeg husker at den fikk meg i god stemning. Ellers så er jeg enig i de fleste av de andre innleggene.

Flåklypa Gran Prix

The Julekalender

Disney's Jul

Grevinnen og Hovmesteren

Home Alone gir meg vel egentlig ikke helt den samme julestemningen og heller ikke filmer med for mye kristendom..og ikke kom og fortell meg at julen bare handler om jesus og hans fødsel, hele feiringa ble stjålet fra vår gamle tro som var her før kristendommen. Jeg velger heller og feire en slags midtvinter/jol. Men siden det er på samme tid som den kristne høytid så passer det jo like greit og feire med denne kristne saueflokken vi kaller familie.. :p

Lenke til kommentar

A Nightmare Before Christmas har for min del blitt en tradisjon, jeg har ihvertfall sett denne den hver jul de siste 3-4 årene. Det er også den beste julefilmen etter min mening, filmen oser jo en nydelig stemming, men selvsagt det kan jo diskuteres hvorvidt det er en julefilm. Andre fine julefilmer, Home Alone både 1 og 2 og Santa Claus Conquers the Martians.

Lenke til kommentar

De Donald, Mikke, Langbein osv.-filmene setter meg i julestemning!

Ellers har vi jo "The Julekalender", "Fridtjofs jul", "Fjols til fjells", "Flåklypa Grand Prix" sånn for å nevne noen!

EDIT: Ojsann.. Glemte "Grevinna og Hovmesteren".. Ingen jul uten!

Endret av Moortz
Lenke til kommentar

Jeg ser alltid The Polar Express sånn ca. midtveis inn i desember, kommer alltid i skikkelig julestemning av den. Ellers ser jeg også alltid The Nightmare Before Christmas på lille julaften, den perfekte oppladning! Andre filmer jeg ser i jula hvis jeg får tid er spesielt Die Hard 1 og 2, det er deilig med gammel, god action midt i julestriden. Ellers finnes det jo flust av julefilmer som sendes på TV, ser alltids på noen av dem. Det går kanskje ikke helt under film, men jeg ser ALLTID noe Donald- og Mikke-greier på julaften. Det har jeg gjort siden jeg var sikkert 4-5 år. NRK har jo pleid å ha kavalkaden på en times tid, men det er ikke nok, må ha mer! TV2 har begynt å sende noen filmer på julaften nå og det er herlig.

Go' jul!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Die Hard I,II og III

Christmas Vacation

The Blues Brothers

De filmene får meg i skikkelig julestemning. Ingen ordentlig jul uten de :D

Nesten på tide å fortsette i denne tråden nå? :thumbup: Er Blues Brothers en julefilm? Jeg har den nemlig i hyllen, men jeg har aldri hatt lyst til å se den, men hvis det er en julefilm må den selvsagt sees i desember ;)

Edit: Favorittene mine er forresten:

Polarekspressen

Elf

Home Alone

The Grinch

A Nightmare Before Christmas

Og det er selvsagt ingen jul uten Grevinnen og Hovmesteren :love: Men den kan ikkje kjøpes på dvd, for den skal selvsagt sees på NRK lille julaften.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Jeg har laget en liten liste over julefilmer jeg skal prøve å få tak i:

A Christmas Story

Miracle on 34th Street

Hjemme Alene

A Christmas Carol i flere versjoner (Scrooge, Muppets)

Gremlins

It's A Wonderful Life

Joyeux Noël

Du Grønne Glitrende/Deck The Halls

White Christmas

Leathal Weapon

Where Eagles Dare

The Santa Claus/Nå Er Det Jul Igjen

Santa Claus Conquers The Martians

Christmas With The Cranks/O Jul Med Din Glede

Jeg (eller noen andre i huset) har allerede:

The Grinch

Polarekspressen

Nightmare Before Christmas

Christmas Vacation

Silent Night, Deadly Night

Black Christmas

Elf

Harry Potter

First Blood

Er det noen flere jeg trenger? :p

Btw, er det ingen som kan svare på om Blues Brothers er en julefilm eller ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Tegnefilmen om snømannen...(den scenen hvor gutten og snømannen flyr over landet, den herlige musikken) husker ikke hva den het men jeg husker at den fikk meg i god stemning. Ellers så er jeg enig i de fleste av de andre innleggene.

Den heter bare "The Snowman" og er en vakker film som blir komplett når låten " Walking in the Air " triller ut. Fantastisk musikk som får det til å fryse ned ryggen min i alle fall =)

Min perfekte julefilm er "The Muppets Christmas Carol". Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett denne. Fikk den til jul på VHS for 12-13 år siden og den ble sikkert helt utspilt. Kunne alle sangene på rams. Får vel se til å bestille denne på dvd i år =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...