Gå til innhold

LG KU990 Viewty - diskuter den her!


viewty

Anbefalte innlegg

Noen som har LG ku990 som kan svare meg på et spørsmål? -jeg har lest et par plasser at telefonen ikke kan lagre mer enn 5 huskelapper?! stemmer dette?

 

Er de som har telefonen godt fornøyd med bildekvaliteten på foto? Evt noen som har sammenlignet selv, med nokia n95, SE k850i eller samsung g600 og g800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YO!

 

Har hatt mobilen i 3 uker nå, og er veldig fornøyd!

 

Ulempene er:

 

- Metalldekselet på baksiden av mobilen beveger seg litt når jeg bruker den, ganske irriterende.

 

- Laderen er vanskelig å sette i telefonen, og jeg må bruke litt makt for å få den inn og ut.

 

- Det tar en god stund før en blir vant med å skrive meldinger, og det blir masse feiltasting.

 

- Kameralinsen er dårlig beskyttet.

 

- Mobilen samler en del støv i kantene og i "høre"-hullet.

 

- Må lades en del, men kan brukes i ca. 2 dager pr. gang.

 

- Kunne vært litt raskere i menyene, men OK.

 

 

Det positive er jo alt den har under panseret av 5 megapx (m/ blits), Super 3G, konge internett m/ snarvei til Google, Youtube, kart, og den har TOUCH som er det beste jeg har prøvd OSV... Les testen her på a mobil.

 

Alt i alt er det en VINNER av en telefon. Anbefales. :thumbup:

Lenke til kommentar
YO!

 

Har hatt mobilen i 3 uker nå, og er veldig fornøyd!

 

Ulempene er:

 

- Metalldekselet på baksiden av mobilen beveger seg litt når jeg bruker den, ganske irriterende.

 

- Laderen er vanskelig å sette i telefonen, og jeg må bruke litt makt for å få den inn og ut.

 

- Det tar en god stund før en blir vant med å skrive meldinger, og det blir masse feiltasting.

 

- Kameralinsen er dårlig beskyttet.

 

- Mobilen samler en del støv i kantene og i "høre"-hullet.

 

- Må lades en del, men kan brukes i ca. 2 dager pr. gang.

 

- Kunne vært litt raskere i menyene, men OK.

 

 

Det positive er jo alt den har under panseret av 5 megapx (m/ blits), Super 3G, konge internett m/ snarvei til Google, Youtube, kart, og den har TOUCH som er det beste jeg har prøvd OSV... Les testen her på a mobil.

 

Alt i alt er det en VINNER av en telefon. Anbefales. :thumbup:

 

Er no ganske mange ulemper der. hvor mye bruker du telefonen siden du sier at du må lade den hver andre dag?

 

har du testet noen andre touch screen telefoner btw? lurer litt på hvordan skjermen er i forhold til andre telefonen. altså touch messig.

Lenke til kommentar

hmm.. litt uenig med system3 der.

 

Jeg synes at mobilen er ganske bra og jeg finner ikke det å måtte lade den hver andre dag som en ulempe.

Metalldekselet mitt sitter godt og beveger seg ikke.

Jeg har veldig få tastefeil når det gjelder sms skriving, men så bruker jeg "det vanlige" tastaturet og ikke qwerty.

Jeg har mobilen i en liten sokk så det er lite med støv rundt mobilen min.

Menyene er helt ok, ikke like rask som iPhone, men iPhone hadde en ting med at den ikke alltid reagerte på berøringer.

 

Jeg er ganske så fornød med mobilen og bildene er gode nok for meg :)

 

EDIT: folk som klager over kvaliteten på mobilkameraet burde heller vurdere et speilreflekskamera. Hva kan du forvente av en mobil? Det er UMULIG å sammenligne et kamera og kameraet på mobilen. Jesuzz!

Endret av a_man
Lenke til kommentar

Hvis du bruker den aktivt og surfer på internett, tar en del bilder/video osv. så må du lade den ca. 3 ganger i uka. Men da skal du bruke den mye. Jeg har lysstyrken på 100% hele tiden, og da går det selvfølgelig mer batteri. +at mobilen vibrerer hver gang du trykker. Dette kan man stille på, og da vil det være mer tid mellom hver ladning.

 

Touch-messig er Viewty på en god andreplass. iPhone er nok best på touch, og den er raskere i menyene og mer følsom. På LG Viewty må en trykke ganske bestemt (ikke hardt da), og det kan ofte være litt vanskelig å "scrolle" altså, å dra nedover en side. Mens iPhone er nok litt lettere, og mer presis på touch-funksjonen.

 

...Viewty er uansett et meget godt alternativ til iPhone, da den har Super 3G, 5 mpx, MMS (hehe) ++ og god touch!

Lenke til kommentar
Det var bare en ting jeg tenkte på; hvordan er det med æøå på qwerty tastaturet?

 

De er der, men du må trykke en knapp for å få fram tastatur med "rare" tegn.

 

funker vanlig internett?

 

 

Jada, og jeg får beskjed om feil logininfo når jeg skriver feil passord.

Hva er dette kodefeltet man må fylle inn?

Lenke til kommentar
hmm.. litt uenig med system3 der.

 

Jeg synes at mobilen er ganske bra og jeg finner ikke det å måtte lade den hver andre dag som en ulempe.

Metalldekselet mitt sitter godt og beveger seg ikke.

Jeg har veldig få tastefeil når det gjelder sms skriving, men så bruker jeg "det vanlige" tastaturet og ikke qwerty.

Jeg har mobilen i en liten sokk så det er lite med støv rundt mobilen min.

Menyene er helt ok, ikke like rask som iPhone, men iPhone hadde en ting med at den ikke alltid reagerte på berøringer.

 

Jeg er ganske så fornød med mobilen og bildene er gode nok for meg :)

 

EDIT: folk som klager over kvaliteten på mobilkameraet burde heller vurdere et speilreflekskamera. Hva kan du forvente av en mobil? Det er UMULIG å sammenligne et kamera og kameraet på mobilen. Jesuzz!

 

 

 

 

Ved vanlig bruk trenger du ikke lade mobilen mer enn 2 ganger pr. uke. Men når du

bruker internett mye, og tar mengder med bilder/video må du lade kanskje 3-4 ganger.

Slik er det bare. Har tatt lysstyrken ned til 40 % jeg og.

 

Når det gjelder metalldekselet på baksiden, beveger det seg noe, og dette er VELDIG irriterende.

Det at du ikke har den feilen er vel rent tilfeldig, men jeg syns det er trist, og jeg mister litt

kvalitetsfølelse.

 

Det å skrive meldinger på mobilen går litt tregere enn på en "vanlig" mobil, det må du være

enig i. Men det funker jo meget bra for det. Qwerty-tastaturet er også brukbart, selv om tastene er

små.

 

Uansett om du har en "sokk" eller ikke, legger det seg støv rundt mobilen, og i alle hull. Kameradesignet

er veldig utsatt for skrapemerker, og ikke minst kameralinsen. LG burde hatt noe a la N82 på det.

 

Menyene er 5/6 syns jeg, da de kunne vært enda litt raskere. Men jeg er fornøyd med

min vakre LG Viewty, selv om den har en del feil. Den eneste virkelig store frustrasjonen er det

hersens bakdekselet som ikke sitter helt som det skal... omfg :nei::p

Endret av system3
Lenke til kommentar
EDIT: folk som klager over kvaliteten på mobilkameraet burde heller vurdere et speilreflekskamera. Hva kan du forvente av en mobil? Det er UMULIG å sammenligne et kamera og kameraet på mobilen. Jesuzz!

 

Jesuzz sjøl.. er vel ingen her som forlanger at kvaliteten skal være like bra som på et speilreflekskamera. men siden det er en kamera telefon (en av de beste på markedet) så burde no bildene bli någenlunde bra. har sett mange bilder som har vært helt "ræva" som f.eks det bilde av den fjernkontrolen. ikke bra.

Lenke til kommentar
EDIT: folk som klager over kvaliteten på mobilkameraet burde heller vurdere et speilreflekskamera. Hva kan du forvente av en mobil? Det er UMULIG å sammenligne et kamera og kameraet på mobilen. Jesuzz!

 

Jesuzz sjøl.. er vel ingen her som forlanger at kvaliteten skal være like bra som på et speilreflekskamera. men siden det er en kamera telefon (en av de beste på markedet) så burde no bildene bli någenlunde bra. har sett mange bilder som har vært helt "ræva" som f.eks det bilde av den fjernkontrolen. ikke bra.

 

 

 

 

Han sa vel ikke at han forlanger det heller :p

 

 

MEN, det er ikke umulig å sammeligne et mobilkamera med et kompaktkamera da;p

Ku990 eier litt eldre digitalkamera i bildekvalitet:) Så det er nok ikke umulig lenger.

 

Men er enig at det bilde bilde av fjernkontrollen var ræv :p HVis man tar flere bilder, og tar seg tid til å stille inn kameraet, blir bildene veldig gode:)

Lenke til kommentar
Ved vanlig bruk trenger du ikke lade mobilen mer enn 2 ganger pr. uke. Men når du

bruker internett mye, og tar mengder med bilder/video må du lade kanskje 3-4 ganger.

Slik er det bare. Har tatt lysstyrken ned til 40 % jeg og.

 

Når det gjelder metalldekselet på baksiden, beveger det seg noe, og dette er VELDIG irriterende.

Det at du ikke har den feilen er vel rent tilfeldig, men jeg syns det er trist, og jeg mister litt

kvalitetsfølelse.

 

Det å skrive meldinger på mobilen går litt tregere enn på en "vanlig" mobil, det må du være

enig i. Men det funker jo meget bra for det. Qwerty-tastaturet er også brukbart, selv om tastene er

små.

 

Uansett om du har en "sokk" eller ikke, legger det seg støv rundt mobilen, og i alle hull. Kameradesignet

er veldig utsatt for skrapemerker, og ikke minst kameralinsen. LG burde hatt noe a la N82 på det.

 

Menyene er 5/6 syns jeg, da de kunne vært enda litt raskere. Men jeg er fornøyd med

min vakre LG Viewty, selv om den har en del feil. Den eneste virkelig store frustrasjonen er det

hersens bakdekselet som ikke sitter helt som det skal... omfg :nei::p

Har faktisk ingen problem med irritasjonene du refererer til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...